Hned po skončení druhého kola prezidentské volby zaznělo od některých politologů, že média stranící Karlu Schwarzenbergovi kampaň ke škodě svého favorita přepálila. A stejně hovořil i vítěz. „Zásadní chyba byla v tom, že získal podporu českých médií, která byla falešná a manipulativní, takže inteligentnější voliči se na základě mediální masáže těchto médií od Karla Schwarzenberga odvrátili,“ prohlásil v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz nově zvolený prezident Miloš Zeman.
„Karla Schwarzenberga hlavně podtrhla ta média, která se k němu tak vehementně hlásila a rovnou uvedla, že Schwarzenberg je jejich kandidát a že vyzývají své čtenáře, aby se chovali podle tohoto návodu. To naopak mohlo navodit vzpomínku na časy ne tak dávné, třiadvacet let staré, kdy taková vnucovaná jednota vyvolávala odpor. A na to, aby nás média učila, jak se máme chovat, koho máme volit, tak na to jsou lidé v této zemi stále dost citliví,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální odborník Petr Žantovský.
Žádný rebel, ale představitel nejkonzervativnější linie
Podle něj se přehnaná podpora obrátila v neprospěch Karla Schwarzenberga. A výsledkem znechucení nad touto situací bylo i to, že lidé, kteří by ho za normálních okolností volili, raději k volbám nešli. Média i za pomoci výzev nejrůznějších osobností se snažila v mladých lidech vyvolat pocit, že budou „in“, když budou volit předsedu TOP 09.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník