„Vnímáme to jako jednu z možností, jak společně řešit problémy ve vzdělávání a ve výchově žáků. Pokud si společně sepíšeme zásady, které budou všechny tři strany dodržovat , může se podařit rodiče i žáky přimět k větší zodpovědnosti," řekla server iDnes ředitelka anonymní devítileté školy, která se pilotního testování zúčastní.
Rodiče, kteří chtějí situaci zlepšit, opatření přivítají, míní pedagožka
Podle ní učitele běžně trápí pozdní třeba příchody do výuky, nerespektování školního řádu nebo odmítání spolupráce s pedagogicko - psychologickou poradnou. Pedagožka však přiznává, že donutit rodiče, aby své dítě do poradny vzali, smlouva stejně nemůže. Rodiče totiž nemusí dokument podepsat.
Rodičům je podle ředitelky nutné řádně vysvětlit pozitiva smluv. Nutit je k akceptování smlouvy ale škol v pravomoci nemá. „Pokud budou mít rodiče zájem na zlepšení situace, jistě budou spolupracovat. Už dnes ale víme, že někteří rodiče tuto formu spolupráce odmítnou, tak jako i další formy prevence, které jsme dosud nabízeli," přiznává pedagožka. Dodává, že na sepisování pravidel smlouvy by se v některých případech mohlo podílet i dítě. Mohlo by to prý pomoci k snadnějšímu přijetí pravidel ze strany problematického žáka.
Smlouvy by podle ředitelky měly řádně popisovat konkrétní problémy a uvádět opatření závazná pro žáka, školu i rodiče. „Dále by mohly být uvedeny další termíny schůzek, kde by se mohly řešit důsledky přijatých opatření a kde by se hodnotila jejich účinnost," dodává.
Čtěte také:
Dobeš: Smlouva s rodiči bude dobrovolná. S vymahatelností počkáme
Reformu školství vezmu od základek, tvrdí Dobeš
Dobeš dementoval Nečase. Chce 180 tisíc pro začínající učitele
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: qot