Jedna z nejdelších a nejrozsáhlejších výluk zasáhne vzhledem k výjimečnosti pražského hlavního nádraží také nejvíce cestujících. Správa železniční dopravní cesty bude rekonstruovat zastřešení haly nad nástupišti. Práce ovlivní dálkovou a regionální dopravu po dobu téměř dvou let. Práce se uskuteční po etapách, první se týká nástupišť 1 až 4. České dráhy proto od pondělí 2. února musí přistoupit k úpravám v dálkové i regionální dopravě. Změní se cílové stanice, u některých spojů časy a přeruší se přímá linka S7 Řevnice – Úvaly. Další změny ve vlakové dopravě nastanou v průběhu realizace oprav.
Změny v dálkové dopravě
Rychlíky Praha – Děčín
Všechny rychlíky v relaci Praha – Děčín a zpět pojedou ze zastávky Praha-Podbaba na Masarykovo nádraží a nebudou zajíždět do stanice Praha-Holešovice a Praha hl.n. Výjimkou je poslední večerní rychlík v obou směrech, který nadále pojede do stanice Praha hl.n. z důvodu zajištění přestupů z jiných dálkových vlaků.
Příjezdy na Masarykovo nádraží budou vždy dvě minuty po celé hodině a odjezd bude naopak osm minut před celou, cesta z Prahy se tak o 7 minut zkrátí v obou směrech.
Současně se rozšíří počet víkendových vlaků vedených jednotkou CityElefant.
Ranní chomutovský rychlík R 601 pojede naopak ze stanice Praha-Holešovice atypicky odklonem do stanice Praha Masarykovo nádraží.
Rychlíky z Českých Budějovic přes Tábor do Prahy
Většina rychlíků (kromě prvních ranních, posledních večerních a jednoho dopoledního spoje) pojedou až do stanice Praha-Holešovice, a to z důvodu potřeby uvolnit kolej ve stanici Praha hl.n. pro jiné vlaky.
Ve stanici Praha hl.n. budou spoje ze stanice Praha-Holešovice stát pouze 5 minut, proto cestujícím s jízdním kolem doporučujeme cestovat již ze stanice Praha-Holešovice, kde bude dostatečná doba pro naložení jízdních kol, na rozdíl od hlavního nádraží.
Změny v regionální dopravě
Linka S7
Zásadní změnou je „roztržení“ přímé linky S7 Řevnice – Úvaly.
Vzniknou dvě samostatné linky: Praha hl. n. – Řevnice a Praha Masarykovo nádraží – Úvaly.
Časy spojů se nemění, kromě odjezdu z Masarykova nádraží do Úval spoje odjíždějí o 1 minutu dříve než z hlavního nádraží.
Dva páry vlaků v pracovní dny Os 8813/8816 a 8845/8848 z / do Berouna budou končit / začínat ve stanici Praha-Smíchov.
Díky vozebnímu provázání s vlaky do Kralup nad Vltavou budou na vybrané spoje do Úval nasazeny starší pantografové jednotky 451 a naopak stoupne počet vlaků vedených jednotkami 471 směrem do Kralup.
Ostatní změny
Nepojede přímý vůz na vlaku Rx 766 v relaci Pardubice – Plzeň – Cheb. Od 2. února 2015 lůžkový vůz na vlaku EN 444 z Košic do Pardubic a následně na Rx 766 z Pardubic do Chebu, bude řazený pouze na EN 444 v relaci Košice – Praha hl.n.
Zároveň dojde k roztržení vlaku Rx 766 v Praze hl.n., oba vlaky budou mít stejné číslo a nebude mezi nimi zajištěn přestup.
Spěšný vlak Sp 1904 z Nymburka do Prahy Masarykova nádraží (příj. 7:05), pojede nově na hlavní nádraží (příj. 7:01).
Dva osobní vlaky Os 9625 a Os 9629 v relaci Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží (příj. 7:01 a 8:01) pojedou v celé trase o tři minuty dříve.
Tarifní opatření
Jízdní doklady vydané ve směru od Kralup nad Vltavou v předprodeji do 1. února 2015 a znějící do / ze stanice Praha-Holešovice platí bez doplatku jízdného při jízdě do / z do stanice Praha Masarykovo nádraží (o 3 km delší trasa).
Ve vlacích Rx 753 (odjezd z Prahy-Smíchova v 7:35), Rx 777 (odjezd z Prahy-Smíchova v 16:35) v úseku Praha-Smíchov – Praha hl.n. a ve vlaku R 1250 (odjezd z Prahy hl.n. v 7:44) platí v úseku Praha hl. n. – Praha-Smíchov jízdní doklady PID.
Více informací získáte u operátorů Kontaktního centra na telefonním čísle 840 112 113, ve všech dotčených stanicích a poskytne je také personál ve vlacích Českých drah.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy