Rezidentů bylo téměř stejně jako loni, cca 737 tisíc, cestovatelů ze zahraničí meziročně o 18 % víc, cca 868 tisíc. Počet cizinců v hotelech v Česku přitom ještě nedosáhl úrovně před koronavirovou pandemií. Pomoci změnit to má i 2. vlna zahraniční kampaně Unexpected Traditions, kterou ve 13 zemích světa spustila agentura CzechTourism.
Po pandemii covidu-19 cestovní ruch nadále táhnou Češi. I když v absolutních číslech tuzemské hotely zaznamenaly o 2 % hostů víc (srpen 2019 = 1,572 milionů, srpen 2023 = 1,604 milionů), změnil se poměr rezidenti versus nerezidenti. Srovnáme-li srpen 2019 a stejné období letos, zatímco tuzemských cestovatelů do místních hotelů přijelo o 23 % víc (596 413 versus 736 544), cizinců bylo o 11 % méně (975 390 versus 867 565).
„Dostat do Česka víc turistů za zahraničí je výhodné pro všechny. Utrácejí u nás víc, což znamená větší příjmy v místech, která navštíví, ať už se jedná o už zmiňované hotely, vlastní turistické cíle a také restaurace, kde se během pobytu či výletu nají. Tuzemská gastronomie má obrovský potenciál nalákat do Česka turisty z celého světa. Je součástí kulturního turismu, který patří mezi jeden z nejrychleji rostoucích segmentů cestovního ruchu a podle Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) celosvětově tvoří 40 % turismu,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „Za jídlo v restauracích přitom lidé při cestování zpravidla utrácejí nejvíc peněz hned po ubytování, gastroturismus tak velmi významně ovlivňuje příjmy státního rozpočtu.“
Zatímco průměrná denní útrata domácího turisty související s cestováním po Česku byla letos ve 2. čtvrtletí 812 korun, jeden každý cizinec utrácel víc než třikrát tolik, v průměru 2 523 Kč. V obou případech průměrná denní útrata jednoho člověka už byla vyšší než před koronavirovou pandemií. Ve 2. čtvrtletí 2019 se jednalo o 715 Kč u domácího turisty a 2 515 Kč u zahraničního.
„Abychom do Česka nalákali co nejvíc hostů za zahraničí, spustili jsme 2. vlnu kampaně Unexpected Traditions. Navazuje na 1. jarní vlnu a reprezentuje vánoční a zimní sportovní tradice Česka netradičním způsobem. Například na Vánoce lákáme turisty k neobvyklému nakupování vánočních dárků – spíš, než hledat výhodné ceny v shopping centrech doporučujeme užít si romantickou atmosféru vánočních trhů na náměstích českých měst či na vybraných hradech a zámcích. Regiony, které nabízejí sjezdové či klasické lyžování pak reprezentují vizuály ukazující zimní krásu i tajemství českých hor,“ říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Oproti jarní vlně pracujeme s menším počtem kreativ, abychom zvýšili frekvenci našich vizuálu a v záplavě reklam před Vánocemi tak posílili zapamatovatelnost kampaně. Vánoční a zimní vizuály jsou k vidění od 1. října do 15. listopadu ve 13 zemích světa. Konkrétně jde o Německo, Polsko, Slovensko, Velká Británie, USA, Nizozemsko, Francie, Itálie, Španělsko, Švédsko, Dánsko, Rakousko a Maďarsko.“
Obyvatelé zemí, v kterých on-line kampaň aktuálně běží, patří mezi klíčové hosty Česka. Kromě vysoké bonity často bývají také v TOP 5 turistů, kteří Česko nejčastěji navštěvují. Pokud bychom vzali čísla k ubytování v tuzemských hotelích letos v srpnu, pak pomyslnou zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili si odnesli Němci se 178 891 příjezdy, Poláci, kterých bylo 81 973 a Slováci, jichž se v hotelech v Česku ubytovalo celkem 77 512. V první pětce se umístili také Italové, přijelo jich 44 737 a Američané, kteří našli dočasný domov v tuzemských hotelech v celkem 41 898 případech. Podrobnosti včetně srovnání s roky 2019, 2020, 2021 a 2022 jsou k dispozici ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva