Institut plánování a rozvoje: Nová lávka přes Štvanici. Praha vyhlašuje architektonickou soutěž

11.04.2017 14:05 | Zprávy

Holešovice a Karlín propojí nová lávka pro pěší a cyklisty. Architekti mohou soutěžní návrhy odevzdávat do 25. 7., vítěz bude znám po následném zasedání poroty.

Institut plánování a rozvoje: Nová lávka přes Štvanici. Praha vyhlašuje architektonickou soutěž
Foto: iprpraha.cz
Popisek: IPR Praha - logo

„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek.

„Jsem velmi rád, že obě městské části – Praha 7 a Praha 8 – souhlasily s myšlenkou pojmout lávku přes Štvanici jako jeden společný projekt, nikoli jako jednu lávku z Holešovic a druhou z Karlína,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). „Věřím, že architektonická soutěž je nejlepším způsobem, jak dojít ke kvalitnímu návrhu.“

Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt a rozvíjející se areál Pražské tržnice, který se jednou může stát významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.

Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových návštěvníků. Nejbližší přírodní plochou je Štvanice i pro oblast Dolních Holešovic.

V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most, který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja. Lávka bude překlenovat koryto řeky v šířce 38m mezi Karlínem a Štvanicí a 149m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup.

Soutěž je vyhlášena k 10. dubnu 2017, termín pro odevzdání návrhu je 25. červenec 2017. Vítěze jednokolové soutěže vybere porota, jejímž předsedou je Mirko Baum, původem český architekt působící jako profesor na univerzitě v Cáchách.

Kromě něj zasednou v porotě i zástupci obou městských částí – starosta Roman Petrus za Prahu 8 a radní pro územní rozvoj Lenka Burgerová za Prahu 7 – a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Soutěž organizuje IPR Praha, investorem je Magistrát hlavního města Prahy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

čínské výrobky

Varujete před nákupu s Číny, ale můžete mi teda říci, kde nakupovat, když i když většina věcí je vyrobena v Číně bez ohledu na to, kde a od koho to koupíte? Nemyslíte, že je třeba spíš řešit podstatu problému, kterou je fakt, že levné čínské výrobky válcují trhy? A upřímně, s tou kvalitou na tom jso...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Balíkovna přináší novinky a tipy pro pohodové vánoční nakupování

20:11 Česká pošta: Balíkovna přináší novinky a tipy pro pohodové vánoční nakupování

Předvánoční nákupní sezóna je v plném proudu a Balíkovna se proto rozhodla nabídnout klientům další …