Stavba má trvat tři roky a propojí první část obchvatu od kruhové křižovatky U Jordánku s výpadovkou na Třebechovice pod Orebem a Hradec Králové.
Stavba je nezbytná vzhledem k dopravní situaci ve městě. „Již tak velké dopravní zatížení města ještě vzroste po dalším rozšíření průmyslové zóny Solnice-Kvasiny. Přeložka je významná vzhledem k dopravnímu napojení na nově dokončenou dálnici D11 do Jaroměře a také jako přístupová komunikace do Orlických hor,“ říká hejtman Martin Červíček.
Délka úseku je půl druhého kilometru. Je tedy kratší než zprovozněná část, ale po technické i finanční stránce mnohem náročnější.
„Nová komunikace musí překlenout údolí Zlatého potoka, a proto musí být vedena po mostním objektu. Stavba se navíc musí vypořádat se ztíženými geologickými podmínkami údolní nivy. Je také nezbytné vystavět opěrné zdi,“ vysvětluje první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za oblast investic.
Součástí stavby budou přeložky účelových komunikací, kanalizačních a vodovodních přípojek a veřejného osvětlení. Vyžádá si úpravu meliorací a následnou rekultivaci okolí. Vzniknou také nové chodníky a nové nasvícení kruhové křižovatky.
Dobrou zprávou pro motoristy je, že většina stavebních prací bude probíhat bez dopadu na silniční provoz. Omezení si vyžádá pouze závěrečné napojení na stávající silniční síť.
První dvoukilometrová část obchvatu Opočna za zhruba 150 milionů korun byla dokončena v létě roku 2020. Stavba začala v březnu roku 2019.
Přípravu, administraci a realizaci této akce zajišťuje oddělení průmyslových zón Centra investic, rozvoje a inovací (CIRI). Stavba bude financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva