Ministerstvo dopravy: Ministr Ťok se v Bukurešti zúčastní neformálního zasedání Rady EU pro dopravu

26.03.2019 18:23 | Zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok se ve středu 27. března zúčastní v Bukurešti neformálního zasedání Rady EU pro dopravu. Tématem zasedání bude využívání kombinované (multimodální) dopravy, využívání alternativních paliv jako je vodík nebo LNG a financování dopravních staveb zařazených do Transevropské dopravní sítě (TEN-T) z fondu Connecting Europe Facility (CEF).

Ministerstvo dopravy: Ministr Ťok se v Bukurešti zúčastní neformálního zasedání Rady EU pro dopravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Ministr dopravy bude na zasedání prosazovat rozvoj železniční či kombinované dopravy, význam vodíku jako alternativy k elektrické energii a větší využití potenciálu LNG, ideálně částečně či zcela na bázi bioLNG/zkapalněného biometanu. V oblasti rozvoje dopravní infrastruktury je pak pro Českou republiku důležité dobudování hlavní dálniční sítě a železničních koridorů v rámci sítě TEN-T a budování vysokorychlostních tratí.

Z programu CEF by mělo být možné financovat např. důležité části železniční infrastruktury na trase Praha – Brno nebo nové projektové záměry ve směru Brno – Ostrava. V problematice bezpečnosti silničního provozu je pro Českou republiku mj. prioritou postupné sjednocení dopravního značení napříč státy Evropské unie v souvislosti s rozvojem „chytrých“ vozidel. Česká republika bude na jednání podporovat vytvoření jednotného rámce EU ve prospěch snižování limitů alkoholu při řízení. Česká republika zároveň podporuje zavádění asistenčních systémů do základních/povinných výbav automobilů. Důležitou prioritou je i příprava osvětových kampaní, které budou řidičům vysvětlovat nové technologie ve vozidlech.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kdo stanovuje, kolik se bude platit za jednoho migranta?

A to bude každá země platit stejně? Protože co si budeme nalhávat, co je pro nás půl milionu, není to samé, co to je třeba pro Němce. A to je už definitivní, že se bude za nepřijetí platit? Nedá se s tím ještě něco udělat? A kdo bude určovat, kolik a jaké migranty máme přijmout?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražské služby: Náměstí ožila reuse dny

19:28 Pražské služby: Náměstí ožila reuse dny

Informace o Reuse dnech pořádaných městskými částmi za podpory Magistrátu hl. m. Prahy.