Ministr dopravy bude na zasedání prosazovat rozvoj železniční či kombinované dopravy, význam vodíku jako alternativy k elektrické energii a větší využití potenciálu LNG, ideálně částečně či zcela na bázi bioLNG/zkapalněného biometanu. V oblasti rozvoje dopravní infrastruktury je pak pro Českou republiku důležité dobudování hlavní dálniční sítě a železničních koridorů v rámci sítě TEN-T a budování vysokorychlostních tratí.
Z programu CEF by mělo být možné financovat např. důležité části železniční infrastruktury na trase Praha – Brno nebo nové projektové záměry ve směru Brno – Ostrava. V problematice bezpečnosti silničního provozu je pro Českou republiku mj. prioritou postupné sjednocení dopravního značení napříč státy Evropské unie v souvislosti s rozvojem „chytrých“ vozidel. Česká republika bude na jednání podporovat vytvoření jednotného rámce EU ve prospěch snižování limitů alkoholu při řízení. Česká republika zároveň podporuje zavádění asistenčních systémů do základních/povinných výbav automobilů. Důležitou prioritou je i příprava osvětových kampaní, které budou řidičům vysvětlovat nové technologie ve vozidlech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva