Ministryně Šlechtová jednala s vedením Moravskoslezského kraje o dalších možnostech rozvoje regionu

23.06.2017 18:36 | Zprávy

O aktuálních tématech regionu diskutovala dnes (23. 6.) se zástupci vedení Moravskoslezského kraje a členy Regionální stálé konference Karla Šlechtová, ministryně pro místní rozvoj. Odpoledne navštívila Frýdek-Místek a Muzeum automobilů TATRA Kopřivnice, na jehož rekonstrukci poskytlo MMR dotaci ve výši 105 milionu korun.

Ministryně Šlechtová jednala s vedením Moravskoslezského kraje o dalších možnostech rozvoje regionu
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

S hejtmanem Ivem Vondrákem ministryně projednala mimo jiné podrobnosti Strategického rámce hospodářské restrukturalizace Restart i oblast vzdělávání, kdy se jednalo o návrhu IROPu na převedení tří miliard do této oblasti. „Velmi mě těší dobrá zpráva, kterou přivezla paní ministryně, o alokaci tří miliard korun na realizaci „zásobníkových“ projektů základních a středních škol z Integrovaného regionálního operačního programu, které by se měly rozprostřít mezi jednotlivé obce. Stejně tak nás těší pochvala za aktivitu ve využívání Národního elektronického nástroje v zadávání veřejných zakázek, ve které chceme s podporou ministerstva dále pokračovat,“ sdělil Ivo Vondrák, hejtman MSK.

„Cílem Ministerstva pro místní rozvoj je, aby došlo k co nejrychlejšímu - a to nejen ekonomickému - znovuoživení této oblasti, která se dlouhodobě potýká s vysokou mírou nezaměstnanosti a s velkým odlivem lidí. Budeme se snažit konkrétními kroky učinit vše proto, aby byly výsledky vidět v co nejkratším časovém horizontu,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Z jednání vyplynulo, že by starostům v regionu pomohly dotace na opravu mostků v menších obcích. „Tato podpora by mohla jít z dotačního titulu MMR Podpora obnovy místních komunikací. Starostům za tento podnět děkuji,“ doplnila ministryně. Ocenila také skutečnost, že Moravskoslezský kraj je třetím nejlepším krajem ve využívání EU zdrojů v programovém období 2014-2020.

Diskutovalo se i o přípravě zákona o cestovním ruchu a nastavení podmínek Národního programu pro podporu cestovního ruchu. „Domluvili jsme se, že na dalších jednáních, směřujících především k podpoře destinačních managementů a možnosti čerpání financí, říká Jan Krkoška, náměstek hejtmana MSK pro cestovní ruch a regionální rozvoj. „Chceme vytvořit co nejvíce kvalitních projektů a získat maximum evropských peněz na to, aby se mohly uskutečnit. Kraj nyní například uspěl se čtyřmi projekty přeshraniční spolupráce se Slovenskem. V rámci této spolupráce se bude Moravskoslezský kraj podílet na realizaci projektů podporujících ochranu kulturních památek a rozvoj cykloturistiky v regionech. Z evropských peněz zaplatíme také vznik regionálního poradenského centra a zlepšíme dostupnost přírodních a kulturních památek na obou stranách státní hranice,“ dodal náměstek hejtmana Jan Krkoška.

Na jednání ministryně se členy Regionální stálé konference Moravskoslezského kraje zazněly aktuálními informace o Strategii restrukturalizace Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje, tzv. Restartu.

 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Marek Benda byl položen dotaz

Umíte si představit sebe jako pracujícího v průmyslu či zemědělství?

Vnímám Vás jako syna svého otce, od školy zabydleného v politice a parlamentu. Uměl byste přežít jako pracující v průmyslu nebo zemědělství. Umíte opustit bublinu parlamentních či senátních poslanců? Proč neinicujete odbourání výhod poslanců - viz poslanci za 1. republiky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

 České dráhy připomenou 60 let od vyrobení první Bardotky, nasadí ji na vlaky na jihu Moravy

7:23 České dráhy připomenou 60 let od vyrobení první Bardotky, nasadí ji na vlaky na jihu Moravy

Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, let…