Předmětem stavby byla přeložka silnice I/11 do nové trasy, která zkapacitnila řešený úsek a převedla dopravu z průjezdního úseku Hrabyní, Velkou Polomí a Josefovicemi.
„Realizací přeložky silnice do nové trasy v kategorii S 22,5/80 došlo ke změně významu stávající silnice, která bude plnit funkci dopravně obslužnou pro místní dopravu. Převedením provozu dojde ke zklidnění v bývalých průjezdních úsecích silnice I/11, a tím i ke zvýšení bezpečnosti provozu a ke zlepšení životního prostředí v těchto obcích,“konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Silnice I/11 Opava – Ostrava – Slovenská republika tvoří hlavní silniční tah severní Moravy a současně ji propojuje se Slovenskem v Mostech u Jablunkova. Z hlediska dopravního bude mít význam jako komunikace dálková mezinárodního i vnitrostátního charakteru.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie ve výši 85% způsobilých výdajů projektu je poskytován v rámci Priority 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“.
I/11 Mokré Lazce – hranice okresu Oprava, Ostrava
délka: 9750 metrů
plocha vozovek: 219 375 m2
počet stavebních objektů: 122
objednatel: ŘSD ČR
zhotovitel: Sdružení / Lazce 2008 EUROVIA CS, a.s., Skanska a.s, FIRESTA-Fišer,
rekonstrukce, stavby a.s.
cena stavby dle smlouvy: 3 622 259 980 Kč (bez DPH)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva