To je jen krátký výčet počinů Správy železnic v uplynulém roce. Během něj organizace proinvestovala o 600 milionů Kč více než v předchozím roce. Jen do modernizace železniční infrastruktury vložila téměř 20 miliard Kč (přesně 19,605 miliardy Kč).
Mezi nejvýznamnější zdroje krytí patřily národní (přes 11,5 mld. Kč), následně evropské prostředky z programů OPD2 (přes 5,2 mld. Kč) a CEF (přes 2,7 mld. Kč). V několika případech organizace využila i drobné příspěvky krajů, měst a obcí. Zároveň i v loňském roce pokračoval trend růstu finančních prostředků vynakládaných do přípravy dalších staveb. „Z hlediska všech dotačních prostředků jsme dokázali využít téměř 99,8 % maximálního limitu všech disponibilních finančních zdrojů,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Mezi klíčové stavby, které Správa železnic v loňském roce odstartovala, patří elektrizace tratí Uničov – Olomouc (4,8 mld. Kč) a Šakvice – Hustopeče u Brna (1,7 mld. Kč), na čtvrtém koridoru modernizace úseku Soběslav – Doubí u Tábora (4,9 mld. Kč), optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice (3,7 mld. Kč) nebo Lysá nad Labem – Čelákovice (1,8 mld. Kč).
Do provozu se pak podařilo uvést 91,2 km modernizovaných traťových úseků. Jde například o stavby: Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice (21,0 km), Modernizace trati Rokycany – Plzeň (14,1 km), Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská (5,6 km) nebo Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova (9,9 km).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva