Původním účelem projektu bylo podle Béma ulehčil lidem život. Spojoval MHD, parkování, vstup do knihovny nebo mělo být možné pomocí karty na některých místech platit. "Těžko lze takovému záměru něco vyčíst. Představuje zjednodušení a zkrácení interakcí, které probíhají mezi občanem a veřejnou správou a které, přiznejme si, nejsou v dnešní praxi vždy ideální. Projekt byl schválen v roce 2005, a to koalicí ODS a ČSSD," objasňuje pro ParlamentníListy.cz Bém.
- TÉMA: Opencard
Nevýhodné smlouvy uzavřelo současné vedení města
Exprimátor také říká, že společnost Haguess byla vybrána v otevřeném výběrovém řízení, které po podepsání smluv v roce 2006 schválil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. "V roce 2008 získala Rada hlavního města Prahy poznatky o tom, že některé ze smluv nemusí být pro město výhodné tak, jak by si přálo, a i s ohledem na rostoucí náklady projektu postupně Rada hlavního města Prahy zadala zpracování tří na sobě nezávislých auditů. Jejich závěry se od sebe věcně i právně poměrně významně lišily, přesto z nich vzešla desítka doporučení, která byla následně realizována," uvedl Bém.
Došlo prý tak ke zlevnění projektu, změnily se licenční podmínky a byli zveřejněni akcionáři firmy Haguess. "Pokud se dnes paní radní Vorlíčková či kdokoliv jiný vymlouvá na omezující licenční podmínky z roku 2006, které neumožňují vypsat otevřené a veřejné výběrové řízení, pak lže. Firma Haguess dnes NENÍ jedinou firmou, která může na základě tzv. "velmi výhodných smluv" pouze sama spravovat a udržovat systém kartových center," tvrdí exprimátor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh