Správa železniční dopravní cesty a České dráhy a.s. vznikly rozdělením státních Českých drah, teď by mělo znovu dojít k jejich sloučení. Alespoň tedy částečně. "Tu myšlenku máme a zabýváme se jí," potvrdil ČTK Bárta.
Správa železnic by se podle něj měla rozdělit na dvě části. Ta, která vlastní koleje, by se pak sloučila s Ředitelstvím silnic a dálnic. "Chceme snížit počet organizací, které máme pod ministerstvem dopravy," vysvětlil.
Druhá část společnosti, která má na starosti provoz na tratích, by se stala součástí Českých drah. Podobný model funguje například u německých Deutsche Bahn.
Začneme zaměstnanci
Bárta zatím vše zvažuje. Určitě se ale chystá převést deset tisíc zaměstnanců Českých drah pod Správu železnic. Mělo by jít hlavně o výpravčí, signalisty a závoráře.
"Je to naše priorita, začít z jednoho místa řídit provoz na železnici," uvedl ministr. Dnes totiž platí Správa železnic za obsluhu dráhy Českým drahám miliardové částky ročně - a podle ministra jsou převody neprůhledné.
Cargo ven z Česka
Nákladního dopravce ČD Cargo by chtěl Bárta ušetřit krachu. Firma by tak měl začít expandovat na východ. "Je jednoznačné, že ČD Cargo přežije jedině díky expanzi," podotkl Bárta.
Český dopravce podle něj svede bitvu o západo-východní přepravní osu. "Moje zásadní zahraniční cesta povede do Ruska a do Polska," prozradil.
Čtěte:
Rathovi ztuhnul úsměv. Bárta ho setřel v médiích
Bárta přešíbuje tísíce železničářů. Z ČD jinam
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par