"Hledali jsme člověka, který není s železnicí spřažený a už něco řídil," zdůvodnil rozhodnutí pro Vodičku náměstek ministra dopravy a šéf řídícího výboru ČD Radek Šmerda. Vodička se podle svých slov nabídl ministerstvu sám. Uvádí to Mladá fronta Dnes.
„Inicioval jsem to, lákalo mě zkusit něco jiného, tak jsem se nabídl," prohlásil Vodička, který působí v nejvyšším managementu Fia a RM-Systému pět let. Podle něj mu majitelé a vedení nedělali problém s odchodem.
Oficiálně má nového předsedu představenstva ČD Cargo zvolit představenstvo drah v úterý.
Vodička je podle náznaků Bárty autorita
"Proto jsme vybírali a vybíráme především s akcentem na maximální znalost, řekněme, rozpočtování, aby to byla autorita v této oblasti, a jednoznačně vypíšeme velké výběrové řízení pro nového budoucího generálního ředitele, který by měl dlouhodobě převzít kompetenci a odpovědnost za ČD Cargo," uvedl minulý týden ministr dopravy Vít Bárta.
Dráhy údajně prosazovaly na post šéfa člena představenstva ČD Michala Nebeského. Také se hovořilo o Jiřím Špičkovi, který už v ČD působil. Jenže Vodičku údajně schválilo jak vedení drah, tak i premiér Petr Nečas. Jenže Vodičkovo jmenování odmítl Žaluda v neděli jakkoliv komentovat
Mladá fronta Dnes ke jménu Vodička uvedla, že z něj nebude generální ředitel, ale "jen" předseda představenstva. Funkci totiž Žaluda zruši. Údajně kvůli tomu, aby mohl bez problémů Bazalu odvolat.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb