Cyklisté mají smůlu. Nadále žádný alkohol, řekli poslanci

05.03.2020 9:55 | Zprávy

Cyklisté se budou i nadále muset řídit pravidlem nulové tolerance alkoholu. Poslanci ve středu odmítli pozměňovací návrh Senátu, který by jim umožnil sednout na kolo do hranice půl promile alkoholu v krvi.

Cyklisté mají smůlu. Nadále žádný alkohol, řekli poslanci
Foto: wikipedia.com
Popisek: Cyklista, ilustrační foto

Pro prolomení nulové hranice alkoholu u cyklistů hlasovali poslanci ODS, Pirátů, část poslanců SPD, někteří komunisté, poslanci TOP 09 a STAN. Potřeba bylo 72 hlasů přítomných zákonodárců, našlo se jich pouze 55.

Častým argumentem podporovatelů návrhu bylo, že pokud se lidé vydají po cyklostezkách v Rakousku, dají si pivo nebo skleničku vína, na moravských cyklostezkách už pokračovat kvůli nulové toleranci nemohou. Dlužno dodat, že Rakousko nebo i Německo mají toleranci půl promile taktéž u řidičů automobilů. Nejpřísněji k tomu přistupuje Česká republika a Slovensko, kde ve všech případech platí nula.

“Poslanci pohřbili už čtvrtou šanci, aby ještě letos v létě bylo legální dát si na kole skleničku vína, nebo pivo ke klobásce. Nepodpořili totiž senátní verzi zákona, která rozšiřovala toleranci alkoholu právě na cyklisty. A jak hlasovali poslanci Zlínského kraje? Ze všech dvanácti poslanců jediný Jaroslav Dvořák hlasoval pro rozumnou toleranci alkoholu u cyklistů. Ostatní poslanci za náš kraj buď během hlasování chyběli, nebo se zdrželi hlasování. Proti návrhu se postavila Margita Balaštíková spolu s Markem Novákem, kteří drželi basu s vládním hnutím ANO a přispěli k tomu, že byl zamítnut,” naštval se senátor Ivo Valenta, který toleranci u cyklistů v horní komoře prosazoval. 

“Nechápu úzkoprsý pohled poslanců ani to, že již počtvrté nevyslyšeli většinovou vůli horní komory Parlamentu. Jde vidět, že jim na vůli občanů vůbec nezáleží. Ignorují nejen Senát, ale také např. tisíce lidí, kteří se v minulosti podepisovali pod petice, které volaly právě po rozumné toleranci alkoholu u cyklistů. Proč tedy například Zlínský kraj a jeho města podporují vinné cyklostezky, když postrádají jakoukoliv logiku?” ptá se Valenta.

Pozn. red.: 75% podíl ve společnosti OUR MEDIA a.s. vlastní společnost SYNOT INVEST LIMITED podnikatele a senátora Iva Valenty.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pravda o „eko“ plastech. Televizní legenda nepotěší fanatiky

22:06 Pravda o „eko“ plastech. Televizní legenda nepotěší fanatiky

„Dělají to, jen aby se cítili dobře,“ říká novinář John Stossel o environmentálních organizacích vyb…