EXKLUZIVNĚ Získali jsme interní pokyny ČSSD pro kampaň: Musíme podprahově útočit na Agrofert, stojí v manuálu. A to byl jen začátek

19.06.2017 17:57 | Zprávy

ParlamentníListy.cz byly v pondělí v podvečer detailně informovány o krocích, které ČSSD chystá v rámci akce „Kampaň PSP PRAHA 2017“. Spolu s tím nám byl doručen rovněž několikastránkový materiál, který bod po bodu popisuje, jak se mají představitelé strany chovat, jak mají vystupovat, mluvit a co mají dělat.

EXKLUZIVNĚ Získali jsme interní pokyny ČSSD pro kampaň: Musíme podprahově útočit na Agrofert, stojí v manuálu. A to byl jen začátek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

V kampani jsou podle materiálu důležitá tři čísla: 82 milionů je rozpočet určený pro veškeré výdaje ČSSD na volby, 2,7 milionu je rozpočet pro pražskou kampaň a 20 tisíc korun je částka, o kterou mohou jednotlivé obvody žádat na svou vlastní kampaň.

Jako zásadní vidí tvůrci manuálu „střelbu“ do sídlišť. „Ta patří stabilně k nejsilnějším podporovatelům ČSSD vzhledem k tomu, že právě na sídlištích bydlí z většiny naše cílová skupina,“ stojí v plánech. Voliči se prý musejí dozvědět, že kandidáti jsou jejich známými a dobrými sousedy, pomáhají při řešení konkrétních problémů a naslouchají jim. Ačkoli bude výše kampaně šplhat téměř k devadesáti milionům korun, je to podle všeho málo. V dokumentu se totiž píše, že „vzhledem ke krátké volební kampani a omezeným prostředkům je nutné se zaměřit na konkrétní hesla a přesné zacílení“.

A co je oním cílením myšleno? „Kampaň (musí) pracovat s celostátními tématy, která modifikujeme pro potřeby Prahy, v menší míře pak budou v kampani témata pro Pražany důležitá, u kterých je významná role státu (rychlodráha, okruh). V Praze je to téma hojně diskutované (kvalitní potraviny a kvalita a ceny služeb) a je to podprahový útok na holding Agrofert,“ stojí dále v popisu.

„Dobrý den, vážená redakce, budete si Vy a Vaši čtenáři pamatovat na dokument s názvem Šmejdi o skandálních praktikách prodejců všeho možného na výjezdových předváděcích akcích, kteří připravili svojí manipulativní psychologií a nátlakovými praktikami tisíce důchodců o jejich úspory? Pokud čtenáři na Šmejdy zapomněli, rozpomenout si jim pomůže volební kampaň pražské České strany sociálně demokratické, protože ČSSD použije marketingové metody, jež používají skupiny, které chtějí lidem vnutit svůj záměr a názor,“ uvedl ParlamentnímListům.cz náš zdroj, člen ČSSD.

Ale zpět k popisům, jak vyhrát volby. Je totiž důležité podotknout, že socdem se podle aktuálních měření potácí těsně nad hranicí deseti procent podpory, což ji jednoznačně řadí na druhou kolej.

Sociální demokracie tak bude navrhovat diskusní témata, jako například „důraz na vytvoření sítě zařízení pro nejmenší děti“ či „důraz na prevenci drobné kriminality a negativní sociální jevy“. Jednotliví straníci ovšem budou mít i řadu úkolů: účastnit se akcí, diskutovat, podávat ruku. „Klíčová je aktivní účast všech členů ČSSD v Praze: vlastní psaní, sdílení názorů, komentování příspěvků na důležitých účtech na sociálních sítích, pravidelné snahy o mediální výstupy,“ píše se v manuálu.

„Týmy zajistí každodenní kontakt s voličem ve spolupráci s aktivní účastí a sebeprezentací kandidátů a představitelů ČSSD,“ píše se dále. Perlička závěrem? Sociální demokraté, kteří v metropoli povedou kampaň, tedy trio Dolínek, Kaucký, Arnoštová, jsou zřejmě z jiného světa a mezi obyčejné lidi často nepřijdou. Jak jinak si vysvětlit pokyn, že „osobní kontakt s voličem a podání si ruky udělá víc, než se na první pohled zdá“.

Budeme zaměřovat (aneb z volební kuchařky ČSSD Praha):

  • zaměříme se na každou ulici, kde bydlí potenciální volič ČSSD
  • vzhledem ke krátké volební kampani a omezeným prostředkům je nutné se zaměřit na konkrétní hesla a přesné zacílení
  • je potřeba se zaměřit na konkrétní příklady a přicházet s návrhy, jak čelit záplavě nekvalitních potravin
  • velkým tématem by měla být bankovní daň a progresivní daň pro velké firmy, která uleví živnostníkům a malým firmám – na tuto část programu by se měla ČSSD v Praze zaměřit
  • je potřeba se zaměřit na zjednodušení stavebního zákona
  • sociální politika se musí v Praze zaměřit na péči o seniory a na rodinnou péči
  • zaměření hlavně na navýšení kapacit, modernizaci škol
  • uskutečnit několik větších mítinků, které budou tematicky zaměřené
  • letáky? Zaměřeno primárně na jedničky z jednotlivých obvodů a krajského lídra 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Selhání ČT. Takto se letos chovali k muži, kterého vyznamenal britský král

21:15 Selhání ČT. Takto se letos chovali k muži, kterého vyznamenal britský král

Zakladateli britské organizace The Free Speech Union, přispěvateli do časopisu The Spectator a novin…