Hrajete si na hrdinu, který něco řeší, ale kde nic, tu nic. Ťok to na Primě schytával od ódéesáka

15.05.2016 12:09 | Zprávy

Hosty nedělní Partie FTV Prima byli ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO a jeho předchůdce v úřadě Zbyněk Stanjura. Došlo na řidiče, kteří řídí kamion nohou, na vyšší pokuty za přestupky, ale i na arbitráž Českých drah s firmou Škoda Transportation. Stanjura bušil do ministra, nařkl ho z populistického chování i z alibismu a připomněl mu, že coby ministr dopravy má v Českých drahách svou roli. Ťok přecházel do protiútoků.

Hrajete si na hrdinu, který něco řeší, ale kde nic, tu nic. Ťok to na Primě schytával od ódéesáka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

V úvodu oba pánové hovořili o kamionové dopravě. Televize totiž zveřejnila záběry řidičů kamionů, kteří se moc nevěnují řízení, telefonují, sledují televizi nebo odpočinkově řídí jen nohou. Co s tím?

„Problém je samozřejmě v tom, že dnes řídí to auto kdekdo, prostě nejsou řidiči. Ale tím to nechci omlouvat. Oni řidiči kamionů také mívají pocit, že sedí vysoko a není na ně vidět, jenže to není pravda,“ varoval Ťok. Řešení vidí v častějších policejních kontrolách, jiné cesty podle něho není. Nemá smysl zaměřovat se na firmy, protože nemalá část „kamioňáků“ k nám míří ze zahraničí, takže tlak na české firmy věc nevyřeší.

Stanjura dodal, že můžeme upravit využívání třetích pruhů na dálnici. Napřed bychom je však museli mít. Dnes řidiči kamionu spoléhají na to, že jsou prostě větší a řidiči osobních automobilů jim nakonec raději uhnou. Spoléhat na sílu však nelze,“ varoval řidiče kamionu předseda poslaneckého klubu ODS.

Následně se pánové věnovali chystaným změnám v bodovém systému. Šéf resortu dopravy zdůraznil, že přísnější pokuty samy o sobě nic nevyřeší, ale na některé řidiče nic jiného neplatí. U těch nejvážnějších přestupků jsou tvrdé tresty namístě. Je to směrem ke zvýšení bezpečnosti a postihu těch pirátů. Pro slušné řidiče se v podstatě nic nezmění. „Já bych chtěl trochu otupit ty hrany, kdy se říká, že pokuty jsou likvidační, vždyť to přece není pravda,“ uklidňoval člen vlády.

Stanjura však Ťokovi vmetl do tváře, že zapomněl na stav českých silnic. Klíčová úloha státu je, aby silnice byly kvalitní, aby bylo usnadněno odbočování a tak podobně. „A pokud už chcete zvyšovat pokuty, tak nám řekněte, kolik se těch padesátitisícových vybere dnes? Jestli se opravdu zaplatí nebo jen rostou dluhy. Pokud už dnes neplatí řidiči padesátitisícové pokuty, tak zvednout to na 75 tisíc mi přijde jen jako populismus,“ řekl Stanjura.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hampl: Islamisté dnes útočí jinak. Na terorismus jsme si zvykli

15:25 Hampl: Islamisté dnes útočí jinak. Na terorismus jsme si zvykli

Lékař původem ze Saúdské Arábie Taleb A. rozséval smrt na vánočních trzích v Magdeburku. Zavraždil n…