Metro musí jít až na povrch za Prahu, jinak přijde katastrofa. Sehnal má jasno

21.09.2021 10:43 | Zprávy

Pražská doprava zažívá patrně nejhorší časy. Hlavní město je vlivem mnoha uzavírek paralyzované a podle předsedy Aliance pro budoucnost Pavla Sehnala bude ještě hůř, pokud nepřijde razantní řešení. “Zásadní je protažení všech linek metra dál za okraj Prahy,” míní.

Metro musí jít až na povrch za Prahu, jinak přijde katastrofa. Sehnal má jasno
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pavel Sehnal

“Nedávno jsem se zabýval situací v dopravě obecně z hlediska celé republiky, ale nelze vynechat hlavní město. Praha je v těchto týdnech pod neuvěřitelným náporem kvůli nekoordinovaným rekonstrukcím a uzavírkám, což působí problémy nejen běžným řidičům, ale i MHD a vozům záchranného systému,” připomíná Pavel Sehnal.

Podle něho je potřeba se zabývat, jak dopravní průchodnost Prahy zlepšit. “Do budoucna půjde o zásadní téma, protože počet obyvatel hlavního města bude narůstat. I za prací sem přichází stále víc občanů, protože tady mají jednoznačně lepší výdělek. To je hlavní a zcela pochopitelná motivace, protože rozdíl mezi výdělkem v Praze a ve zbytku republiky může být klidně i 30 procent,” je přesvědčen.

Výrazné dojíždění za prací prý samozřejmě Prahu také znehybňuj a v kombinaci se současnou situací způsobenou opravami to působí katastrofu. “Do budoucna je klíčem k uvolnění dopravy je využití kolejové dopravy. Všechny linky metra včetně budoucí trasy D jsou krátké. Půdorys Prahy dávno přerostl původní síť metra a původní tratě by se měly minimálně o tři stanice prodloužit. Například metro C nemá končit na Jižním městě, ale musí být protaženo dál až k místům, kde bude vnější pražský okruh,” navrhuje předseda Aliance pro budoucnost.

“Zároveň s tím, je bezpodmínečně nutné tam budovat robustní síť záchytných parkovišť. Nelze chtít vytlačit auta z města a zároveň k tomu nenabídnout přijatelnou alternativu. Modernizaci dopravy jinak začít realizovat nelze,” varuje.

V druhém sledu prý musí dojít k dalšímu prodloužení metra na povrch a pustit ho dál do Středočeského kraje, aby se koncentrace vozidel nevytvořila prstencově kolem pražského okruhu, ale pokud možno kaskádovitě popotáhla dál do Středočeského kraje. “Náklady na železnici a povrchové metro jsou srovnatelné, drahé je metro pod zemí, kde jde o zhruba pětinásobek nákladů,” vypočítává Pavel Sehnal.

“Důležité je též, aby se vedení magistrátu odvážilo přinutit vládu k nalezení potřebných 100 miliard (rozložených třeba do splátek), abychom mohli konečně dostavět pražský okruh. Jde o páteřní komunikaci, která by neměla být hrazena z rozpočtu hlavního města, protože má celorepublikový význam,” dodal šéf Aliance pro budoucnost.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…