“Nedávno jsem se zabýval situací v dopravě obecně z hlediska celé republiky, ale nelze vynechat hlavní město. Praha je v těchto týdnech pod neuvěřitelným náporem kvůli nekoordinovaným rekonstrukcím a uzavírkám, což působí problémy nejen běžným řidičům, ale i MHD a vozům záchranného systému,” připomíná Pavel Sehnal.
Podle něho je potřeba se zabývat, jak dopravní průchodnost Prahy zlepšit. “Do budoucna půjde o zásadní téma, protože počet obyvatel hlavního města bude narůstat. I za prací sem přichází stále víc občanů, protože tady mají jednoznačně lepší výdělek. To je hlavní a zcela pochopitelná motivace, protože rozdíl mezi výdělkem v Praze a ve zbytku republiky může být klidně i 30 procent,” je přesvědčen.
Výrazné dojíždění za prací prý samozřejmě Prahu také znehybňuj a v kombinaci se současnou situací způsobenou opravami to působí katastrofu. “Do budoucna je klíčem k uvolnění dopravy je využití kolejové dopravy. Všechny linky metra včetně budoucí trasy D jsou krátké. Půdorys Prahy dávno přerostl původní síť metra a původní tratě by se měly minimálně o tři stanice prodloužit. Například metro C nemá končit na Jižním městě, ale musí být protaženo dál až k místům, kde bude vnější pražský okruh,” navrhuje předseda Aliance pro budoucnost.
“Zároveň s tím, je bezpodmínečně nutné tam budovat robustní síť záchytných parkovišť. Nelze chtít vytlačit auta z města a zároveň k tomu nenabídnout přijatelnou alternativu. Modernizaci dopravy jinak začít realizovat nelze,” varuje.
V druhém sledu prý musí dojít k dalšímu prodloužení metra na povrch a pustit ho dál do Středočeského kraje, aby se koncentrace vozidel nevytvořila prstencově kolem pražského okruhu, ale pokud možno kaskádovitě popotáhla dál do Středočeského kraje. “Náklady na železnici a povrchové metro jsou srovnatelné, drahé je metro pod zemí, kde jde o zhruba pětinásobek nákladů,” vypočítává Pavel Sehnal.
“Důležité je též, aby se vedení magistrátu odvážilo přinutit vládu k nalezení potřebných 100 miliard (rozložených třeba do splátek), abychom mohli konečně dostavět pražský okruh. Jde o páteřní komunikaci, která by neměla být hrazena z rozpočtu hlavního města, protože má celorepublikový význam,” dodal šéf Aliance pro budoucnost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.