Zmíněná částka z loňský rok představuje proti roku 2009 nárůst o 18,5 procenta. "Na nadprůměrném roce se podepsal nejen fungující mýtný systém, ale také oživující se česká a evropská ekonomika spolu s rozšířením mýta o výnosné komunikace, jako je například Pražský okruh," komentoval loňský výsledek mýtného Karel Feix, ředitel společnosti Kapsch, která pro stát mýtné provozuje.
Nový rok, nová sazba mýtného
Ze všech měsíců roku 2010 se na mýtném nejvíce vybralo v listopadu, a to 623 milionů korun. Nejsilnějším dnem pak byl 26. říjen, kdy za 24 hodin dopravci odvedli zhruba 29,5 milionu korun. Z vybrané sumy má podle dřívějších informací stát zaplatit společnosti Kapsch za služby a jako poslední splátku systému přibližně 1,7 miliardy korun, zbytek putuje do Státního fondu dopravní infrastruktury.
S Novým rokem se mýtné v Česku zvyšuje o čtvrtinu a základní sazby se tak mění poprvé od zavedení mýtného v roce 2007. Kamiony budou letos na dálnicích platit v průměru pět korun za kilometr. Ministerstvo dopravy bude dopravcům jako kompenzaci zdražení poskytovat množstevní slevy, přepravní firmy přesto plánují zdražení.
Vybereme ještě víc...
"Čtvrtinové zvýšení tarifů, které vstupuje v platnost právě k 1. lednu, přinese další nárůst vybraného mýta. Podle odhadů by to mělo být v začínajícím roce až 7,7 miliardy korun, v roce 2012 pak dokonce 9,1 miliardy. Kč," řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
V Česku se mýtné v současnosti platí na asi 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy; z posledně jmenovaných je zpoplatněno jen zhruba 180 kilometrů. Mýtnému v Česku podléhají malé nákladní vozy s hmotností od 3,5 tuny do 12 tun a kamiony s hmotností nad 12 tun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ova