Všechny sociální dávky nově půjdou přes aplikaci na jednotné výplatní místo. „Každý nový systém s sebou nese určitá úskalí. Zaměřili jsme se na to, aby byli klienti obslouženi v reálném čase, a to jsme, myslím, zvládli. Nový se systém se usazuje,“ zhodnotil situaci Šiška v Impulsech Václava Moravce.
Odbory kritizují ministerstvo také za to, že úředníci nebyli dostatečně proškoleni a nové aplikace se učí za pochodu. „Vždycky můžete říct, že může být líp. Kolegové udělali vše pro to, abychom to v dané agendě zvládli. Nic rozhodně nebylo podceněno, přípravy trvaly více než rok,“ brání postup Šiška.
V únoru a březnu už Šiška žádné vážnější komplikace neočekává. „V lednu lidé zapisovali nová data, což byla nejtěžší část. Teď je 97 procent práce za námi. Co se týče dalších měsíců, tak dávky už budou procházet stejným systémem.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: aš