„Určitě je co slavit. Pokud jsme ulehčili lidem život v místech, kde se ta dálnice objížděla, jezdily tudy kamiony a rodiče se báli pustit děti na ulici, tak těm se ulevilo,“ začal optimisticky člen vlády. Vzápětí si své vlastní nadšení zchladil. „Stát si neumí prosadit veřejný zájem, platí to i u dopravních staveb a máme tady tak otevřený systém, že do něj může vrtat téměř každý,“ posteskl si. I tak se ale v Česku dálnice stavějí, takže situace až tak strašlivá není.
Adamec dal svému předřečníkovi za pravdu, že je co slavit, protože každý postavený kilometr dálnic je dobrý, ale nepodařilo se nám vyřešit otázku vlastnických práv, především institut předběžné držby.
„Když si vezmeme, jak se soukromým majetkem zacházel minulý režim, tak je to velmi citlivé téma, ale už jsme se posunuli dopředu... Teď jsme tak daleko, že změna stavebního zákona je trochu lepší, protože se trochu omezuje prostor těch občanských aktivit, v dobrém slova smyslu, ale to předběžná držba se nepodařila prosadit, protože to nebylo dobře připraveno,“ udeřil Adamec na Ťoka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp