Praha chce snížit věkovou hranici pro řidiče autobusů, s tím nesouhlasí odbory a zaslaly otevřený dopis
31.10.2019 12:40 | Zprávy
Praze chybí řidiči autobusů, a proto bude vedení Prahy jednat s ministerstvem dopravy o novele zákona, která by snížila věkovou hranici pro řízení autobusů městské hromadné dopravy z dnešních 21 let na 19 let. S ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem o tom bude jednat náměstek primátora Adam Scheinherr, který je zároveň předsedou dozorčí rady pražského Dopravního podniku. To se ale nelíbí Odborovému sdružení pražských dopraváků, kteří poslali Scheinherrovi otevřený dopis.
reklama
„Snížení věku pro získání řidičského oprávnění skupiny D na hranici dospělosti není opatřením, které povede ke generování řidičů v počtu, aby se zacelil hluboký podstav. Většina populace není v období adolescence, za jejíž hranici se považuje 21. rok života, z důvodu konsolidace duševního života, krystalizace postojů a názorů psychicky zralá převzít odpovědnost za řízení prostředků hromadné přepravy osob. Pro snížení rizikového chování mladých řidičů se přijala celá řada opatření (zvýšení věku pro řízení motocyklu až na 24 let, nákladních automobilů až na 21 let), uvažuje se o řidičském průkazu na zkoušku a posunutí věků pro řízení autobusu na 24 let, a Vy zcela opačně pro nejnáročnější a nejzodpovědnější řidičskou disciplínu, kam hromadná přeprava osob bezpochyby patří, požadujete po managementu DP navržení věku snížení věku na 19 let, aby odpovědnost byla na nich, nikoli na Vás. Takto mladý člověk nebude mít dostatek času osvojit si ani základní řidičské dovednosti s řízením osobního vozidla,“ stojí v otevřeném dopise, pod kterým je podepsán předseda Odborového sdružení pražských dopraváků Petr Pulec.
Dále také upozorňuje na to, že Dopravnímu podniku hl. m. Prahy nechybí jen řidiči autobusů, ale také řidiči tramvají a strojvedoucí metra.
„Zásadním problémem je nedostatečná reakce Magistrátu na celorepublikový růst mezd. Jediným řešením je adekvátní finanční motivace, která zohlední fyzickou a psychickou náročnost profese s nepravidelným režimem práce a s dlouhodobou stresovou zátěží vyplývající zejména z podstatně vyšší psychické zátěže při řízení po nedostatečně udržovaných pražských komunikacích,“ píše Pulec.
Na otevřený dopis Adam Scheinherr velmi rychle zareagoval a zaslal odpověď. S argumentací ale nesouhlasí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.