Celkem je podle všeho v centru Prahy provozováno 43 větších plavidel. Evropské normy splňuje jen 21 z nich. Řada lodí prý znečišťuje řeku i ovzduší emisemi ze starých naftových motorů, splašky či odpadem z lodních kuchyní.
Zákon je však na tyto lodě krátký. Jak ale uvedl radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09), město nemá pravomoc ovlivnit provoz lodí na řece. „Máme ale pravomoc určit, které lodě dostanou kotviště,“ uvedl radní. Lodě, které neprošly rekonstrukcí motoru a nebudou splňovat emisní normu Euro 5, tak nebudou moci kotvit na pražských březích.
Původní text ZDE.
„Některé staré lodní dieselové motory mají znečištění jako 1500 nejmodernějších aut dohromady,“ dodal Chabr. Odborník na emise spalovacích motorů Michal Vojtíšek z ČVUT pak dodal, že malá rekreační plavidla s motory často bez katalyzátorů by ve vnitřní Praze neměla plout vůbec.
Kotviště se v Praze pak nebude pronajímat také lodím, které řeku zamořují splašky, kuchyňským odpadem či čisticími prostředky. „Chceme na náplavce zřídit servisní plavidlo, které by bylo schopno zajišťovat lodím tento servis,“ dodal Chabr závěrem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef