Pražský podnikatel Pavel Sehnal míří do Senátu. A má šanci

17.09.2024 19:26 | Monitoring

Volby do Senátu Parlamentu ČR se uskuteční už tento pátek a sobotu. Na (staro)nové senátory čeká sedmadvacet křesel. ParlamentníListy.cz měly možnost studovat výstupy agentury Phoenix Research, která se během srpna až září nezabývala ani tak preferencemi či potenciálem jako vlivem jednotlivých kampaní.

Pražský podnikatel Pavel Sehnal míří do Senátu. A má šanci
Foto: PL
Popisek: Z kampaně Pavla Sehnala

Šetření sledovalo dopad reklamy u vybraných osobností mířících do horní komory napříč Českou republikou.
 
Nad jinými jmény ční pražský podnikatel Pavel Sehnal (Aliance pro budoucnost), který byl v minulosti rovněž místostarostou v Letňanech a nyní bojuje o mandát ve volebním obvodu 20 (Praha 4).
 
Agentura Phoenix Research poměřovala, nakolik si obyvatelé Prahy 4 všimli jednotlivých kreativ.
 
V tomto ohledu Sehnal naprosto dominoval. Právě jeho kampaň, která probíhá soustavně a řadu měsíců, oslovila rovných 49 procent respondentů.
Ohlas kampaně. Zdroj: Phoenix Research/PL

Sehnal se vymykal i zbytku republiky

S výraznějším odstupem druhý byl Josef Svoboda (ANO), bratr exministra zahraničních věcí Cyrila Svobody. Jeho kampaň zaznamenala čtvrtina oslovených. Na třetím místě s devítiprocentním ohlasem je někdejší starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Zelení) a neúspěšný vyzyvatel Miloše Zemana Jiří Drahoš. Ten je v současnosti prvním místopředsedou horní komory Parlamentu.
 
Nižší ohlas mezi obyvateli měla kandidátka Svobodných Markéta Šichtařová (pět procent). ParlamentníListy.cz její kampaň viděly, ovšem až na několikátý pokus redaktorovi došlo, že jde právě o tuto ekonomku. Na plakátech byla téměř k nepoznání.
 
Pavel Sehnal měl pozoruhodnou kampaň také na místě, kde tomu nebývá zvykem. Minulý týden se v hlavním městě uskutečnil běh, jehož byl spolupořadatelem. Účastnilo se jej na deset tisíc lidí.
 
Z preferencí, které Phoenix Research rovněž v rámci Prahy 4 měřil, vyplývá, že největší šance uspět mají Pavel Sehnal, Josef Svoboda, Jiří Drahoš a Markéta Šichtařová.
 
„Jde o odlišný způsob dotazování. Vidět, být viděn na straně jedné a samotná voličská obliba. To nemusejí být vždy spojené nádoby. Ovšem kandidát Sehnal opravdu svou kampaní vynikal, takto výrazný náskok před ostatními v jiných obvodech patrný nebyl, dá se říct, že svou masivní kampaní výjimečně převyšoval ostatní kandidáty,“ řekl pro naši redakci zástupce agentury Peter Svoboda.
 
Běžci. Foto PL

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…