První český letoun L-410NG přistál v Chile. Jde o nový mezník pro český letecký průmysl, zní přes oceán
15.11.2024 10:35 | Tisková zpráva
Chilská společnost Aerocardal, jeden z hlavních poskytovatelů charterových letů v zemi, slavnostně uvedla do provozu první letoun české výroby L-410NG, který přistál v Santiagu de Chile. Tento modernizovaný stroj přináší do Latinské Ameriky nejen českou kvalitu, ale také významné inovace v oblasti letecké přepravy, obrany a bezpečnosti.
reklama
Podle generálního ředitele Aerocardal letoun představuje „mezník v kvalitě poskytovaných služeb a rozšíření možností pro charterové lety, důlní a energetické sektory, zdravotní a evakuační služby“. Nový L-410NG je prvním ze tří strojů, které společnost Aerocardal objednala jako náhradu za svoji flotilu Dornierů 228-220, které sloužily téměř 40 let.
„Po dvou letech jednání se konečně můžeme pochlubit prvním českým letounem v Chile. Je to skvělý moment nejen pro naši společnost, ale také pro letectví v celé Latinské Americe,“ uvedl podle místních médií zástupce Aerocardal při slavnostním ceremoniálu 8. listopadu.
L-410NG je nejnovější verzí letounu, který má v civilním i vojenském sektoru dlouhou tradici. Díky podepsanému memorandu se společností Omnipol se firma Aerocardal stává strategickým obchodním partnerem pro trhy Jižní a Střední Ameriky, a to nejen pro model letounu L-410NG, ale také pro další produkty firem spadajících do skupiny OMNIPOL. Toto partnerství otevírá českému leteckému průmyslu dveře k novým obchodním příležitostem v celé oblasti.
„Věřím, že tento první stroj je jen začátkem,“ uvedl Pavel Bechný, český velvyslanec v Chile, který byl na slavnostním uvedení rovněž přítomen. Podle přítomných jde o velkou poctu a zároveň potvrzení kvality českého leteckého průmyslu, že chilský trh vsadil právě na českou technologii.
První letoun L-410NG, který dorazil do Chile, bude sloužit jako ukázkový model schopností tohoto letounu v regionu. V jednání je možná dodávka dalších dvou letounů. Tento letoun má nejen posílit pozici společnosti Aerocardal, ale má také potenciál výrazně přispět k leteckému průmyslu v celé Latinské Americe.
L-410NG je navržen pro provoz ve všech klimatických podmínkách a je přizpůsoben i pro potřeby obranných a bezpečnostních složek. Díky svým vlastnostem se stává atraktivní volbou pro operátory v náročných terénech a podmínkách, což zvyšuje jeho potenciál na chilském i širším latinskoamerickém trhu.
A co máte na mysli tou podporou Ukrajiny všemi prostředky? Měli bysme tam nasadit i vlastní vojáky? Nebyl by ale tento krok začátek třetí světová? A máte dojem, že se Ukrajině pomáhá málo?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.