Konečné rozhodnutí, zda plavební stupeň postavit, či nikoliv, je ale podle Schmidta na Česku, uvedl dnes na svém webu deník Die Welt.
Česko si od vybudování plavebního stupně v Děčíně slibuje zlepšení splavnosti Labe a možnost celoročního provozu ekonomicky udržitelné nákladní lodní dopravy. Proti výstavbě však protestují české i německé ekologické organizace. Podle nich nemůže jediný plavební stupeň zajistit celoroční splavnost řeky v situaci, kdy se kvůli suchu zvyšuje počet dní, během kterých není možné po řece plout.
Velmi opatrný přístup k českým plánům mají i německé úřady. Schmidt dnes vyjádřil přesvědčení, že by stavba mohla ovlivnit také stavy ryb v řece.
Stavbu plavebního stupně v Děčíně považuje dlouhodobě za prioritu české ministerstvo dopravy. Samotná příprava stavby trvá už ale 20 let. Dosavadní pracovní termín počítal s uvedením plavebního stupně do provozu nejdříve v roce 2021. Toto datum se nyní ale zřejmě posune kvůli tomu, že se musejí přepracovat podklady k vyhodnocení dopadů jezu na životní prostředí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp