„U nás máme ten systém zavedený tak, že naši lidé, když platí dálniční známky, tak si to ze žádné daně odečíst nemohou. V Německu ale bude možnost si to z jedné německé daně odečíst. To z pohledu mého není úplně fér a není to úplně v pořádku,“ uvedl Sobotka. Jeho slova přinesla ČTK.
Návrh německého mýtného kritizuje řada zemí v čele s Rakouskem, které chystá žalobu k Soudnímu dvoru Evropské unie. Kritikům vadí proto, že německé dálniční poplatky budou de facto platit jen zahraniční řidiči. Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také uhradí, posléze se jim ale o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel.
„Finální podobu německého návrhu ještě neposuzovala Evropská komise, jejíž stanovisko je klíčové. Může totiž znovu otevřít s Německem řízení o porušení Smlouvy o fungování EU, nebo se přikloní k tomu, že německá úprava mýta evropská pravidla neporušuje. Pokud bychom měli podávat žalobu, stejně ji v prvním kroku musíme předložit Evropské komisi,“ řekl dnes ČTK mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Vláda projednání návrhu ministerstva odložila kvůli neúčasti ministra dopravy Dana Ťoka na jednání. Šéf dopravního resortu je totiž na návštěvě s prezidentem republiky Milošem Zemanem v Číně. Spolu s tímto bodem kabinet odložil ještě jednání o materiálu k výstavbě vysokorychlostní železnice v ČR. Oba materiály jsou podle Sobotky významné a při jejich projednávání by měl být ministr dopravy osobně přítomný, dodal premiér.
Mýtné začne v Německu pro osobní auta platit v roce 2019. Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od sedmi do 50 eur (189 až 1 351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3 513 korun).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp