Zelení se musí omluvit, rozhodl soud. Za zneužití sloganu

06.10.2015 17:51 | Zprávy

Strana zelených se musí omluvit textaři skupiny Katapult Ladislavu Vostárkovi za užití sloganu "A co děti? Mají si kde hrát?" v předvolební kampani z roku 2010. Omluvu musí zveřejnit v celostátním deníku Blesk. Rozhodl o tom odvolací pražský vrchní soud. Prvoinstanční soud se má ale podle dnešního verdiktu znovu zabývat nárokem Vostárka na finanční odškodnění.

Zelení se musí omluvit, rozhodl soud. Za zneužití sloganu
Foto: Daniela Černá
Popisek: Kontaktní kampaň

Odvolací senát tak částečně zrušil loňský rozsudek Městského soudu v Praze, který Vostárkovi přiřkl 500.000 korun. V tomto bodu tak vyhověl odvolání zelených, kteří tvrdili, že je výše odškodnění nepřiměřená a důvod jejího udělení nepřezkoumatelný.

Soudy se ale shodly na tom, že zelení používali slogan neoprávněně. Odvolací senát pak neuznal argument strany, že ho použila především v kampani v Ústeckém kraji, a omluva by tak měla zaznít v regionální mutaci některého jiného deníku. Podle předsedy senátu Jiřího Čurdy však zelení použili text i v celostátním měřítku.

Pražský městský soud řešil dva podobné případy v minulosti

Text z písně Až se v pět let staré kampani objevil například na internetu, v novinách, na autech či zazněl na některých předvolebních mítincích. Právník a někdejší textař Vostárek tvrdil, že ho použití sloganu v kampani zelených výrazně poškodilo na pověsti. Jako advokát totiž zastupuje klienty z oblasti průmyslu, tedy opačnou zájmovou skupinu než ekology.

Dnes Vostárek doplnil, že by měl být verdikt i sankcí pro politickou stranu. "Chtěli využít všeobecnou známost textu ke svým finančním zájmům," prohlásil. Politici by si podle něho neměli dělat, co chtějí.

Pražský městský soud řešil dva podobné případy v minulosti. V prvním vysoudil textař Jan Krůta na firmě Modrý anděl 150.000 korun za neoprávněné užití sloganu "Říkal si hurikán" na záchodcích restaurací. Režisérka Marie Poledňáková pak ve druhém získala 20.000 korun za užití názvu filmu S tebou mě baví svět v reklamě na oděvy ve vestibulu metra.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

čínské výrobky

Varujete před nákupu s Číny, ale můžete mi teda říci, kde nakupovat, když i když většina věcí je vyrobena v Číně bez ohledu na to, kde a od koho to koupíte? Nemyslíte, že je třeba spíš řešit podstatu problému, kterou je fakt, že levné čínské výrobky válcují trhy? A upřímně, s tou kvalitou na tom jso...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Šílenost, nevím, kde se to bere.“ Vlivný odéesák Jurečko vystoupil proti cenám v Česku

4:44 „Šílenost, nevím, kde se to bere.“ Vlivný odéesák Jurečko vystoupil proti cenám v Česku

Co koupil v Itálii za pět eur, ho v Česku stálo 750 Kč. Podnikatel, místopředseda regionálního sdruž…