František Matějka: Genderově nevyvážená, rasistická a klamavá reklama. Styď se, Kofolo

29.12.2011 16:00 | Zprávy

Rada pro reklamu se opět vyznamenala. Reklama na novou Kofolu je prý neetická, nevhodná a porušuje obecné normy slušnosti a mravnosti. Ach, ty naše „obecné normy“ v rukou slušných a mravných...

František Matějka: Genderově nevyvážená, rasistická a klamavá reklama. Styď se, Kofolo
Foto: hns
Popisek: Televize s monoskopem

Možné hodnocení

1) Nová reklama na Kofolu je manipulativní, neboť navozuje dojem, že všechny pedagožky jsou hezké a snadno přístupné touhám dospívajících chlapců, kteří se pak místo výuky environmentálních a různých jiných nesmírně důležitých předmětů soustředí na sex.

2) Reklama je také genderově nevyvážená a s pravděpodobností hraničící s jistotou neodpovídá věrně převažujícím situacím z reálného života. Domnívám se, že daleko pravděpodobnější je obrácená role, tedy muž v roli učitele a krásná dívka v roli studentky.

3) Reklama na Kofolu je rasově diskriminační, když v ní zjevně není zastoupeno více než jedno etnikum.

4) Reklama jde jednoznačně proti duchu regulacemi na uzdě drženého tržního prostředí, neboť svým obsahem vybočuje od jiných nudných a hlasitých reklam na podobné výrobky, což by snad mohlo vyvolat dojem, že je Kofola lepší, než ostatní. A to se musí zarazit hned v zárodku, protože dobré nápady jsou nebezpečné.

5) V neposlední řadě výše uvedená reklama také nabádá k pohlavnímu styku na pracovišti, což je s ohledem na pracovněprávní legislativu v České republice jistě minimálně zavrženíhodné…


No a teď vážně…

Podle odborníků v Radě pro reklamu je reklamní spot v rozporu s Kodexem reklamy, ve kterém je uvedeno, že nesmí zobrazovat porušování obecných norem slušnosti a mravnosti. Řeknu Vám, jaké reklamní spoty podle mě jsou, na rozdíl od Kofoly, v rozporu se slušností a mravností. Jsou to podprahové reklamy, které mají za cíl vytáhnout peníze z lidí na pomoc do rozvojových zemí třetího světa. Jsou to přihlouplé reklamy na vyčerpané dotace z fondů Evropské unie, nebo například reklamy Českých drah s poděkováním za to, že s nimi cestujeme, realizované před koncem roku proto, aby ČD stihly vyčerpat finance z rozpočtu a příští rok nedostaly od státu na své tradičně ztrátové hospodaření méně peněz. Ostatně stejně tak postupují v současné době jednotlivé kraje, upozorňující v zimě, při použití snímků z léta, na to, že existují. To jsou reklamy, které ohrožují slušnost a mravnost.

Když jsem tu reklamu viděl poprvé, ihned mě napadla otázka „kterého politicky korektního blba napadne ji zakázat?“.  Výše uvedený reklamní spot Kofoly není ani omylem žádným ohrožením. Je to jedna z těch povedenějších reklam, která v sobě zahrnuje vtip a nadsázku. Skutečnost, že to tak nevidí ti samozvaně slušní a mravní členové Rady pro reklamu, na tom nic nezmění.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: František Matějka

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vlastimil Podracký: Proč západní civilizace upadá?

15:16 Vlastimil Podracký: Proč západní civilizace upadá?

O úpadku západní civilizace snad dnes nikdo nepochybuje a nemusím jej dokazovat. Soustřeďme se na př…