František Matějka: Genderově nevyvážená, rasistická a klamavá reklama. Styď se, Kofolo

29.12.2011 16:00 | Zprávy

Rada pro reklamu se opět vyznamenala. Reklama na novou Kofolu je prý neetická, nevhodná a porušuje obecné normy slušnosti a mravnosti. Ach, ty naše „obecné normy“ v rukou slušných a mravných...

František Matějka: Genderově nevyvážená, rasistická a klamavá reklama. Styď se, Kofolo
Foto: hns
Popisek: Televize s monoskopem

Možné hodnocení

1) Nová reklama na Kofolu je manipulativní, neboť navozuje dojem, že všechny pedagožky jsou hezké a snadno přístupné touhám dospívajících chlapců, kteří se pak místo výuky environmentálních a různých jiných nesmírně důležitých předmětů soustředí na sex.

2) Reklama je také genderově nevyvážená a s pravděpodobností hraničící s jistotou neodpovídá věrně převažujícím situacím z reálného života. Domnívám se, že daleko pravděpodobnější je obrácená role, tedy muž v roli učitele a krásná dívka v roli studentky.

3) Reklama na Kofolu je rasově diskriminační, když v ní zjevně není zastoupeno více než jedno etnikum.

4) Reklama jde jednoznačně proti duchu regulacemi na uzdě drženého tržního prostředí, neboť svým obsahem vybočuje od jiných nudných a hlasitých reklam na podobné výrobky, což by snad mohlo vyvolat dojem, že je Kofola lepší, než ostatní. A to se musí zarazit hned v zárodku, protože dobré nápady jsou nebezpečné.

5) V neposlední řadě výše uvedená reklama také nabádá k pohlavnímu styku na pracovišti, což je s ohledem na pracovněprávní legislativu v České republice jistě minimálně zavrženíhodné…


No a teď vážně…

Podle odborníků v Radě pro reklamu je reklamní spot v rozporu s Kodexem reklamy, ve kterém je uvedeno, že nesmí zobrazovat porušování obecných norem slušnosti a mravnosti. Řeknu Vám, jaké reklamní spoty podle mě jsou, na rozdíl od Kofoly, v rozporu se slušností a mravností. Jsou to podprahové reklamy, které mají za cíl vytáhnout peníze z lidí na pomoc do rozvojových zemí třetího světa. Jsou to přihlouplé reklamy na vyčerpané dotace z fondů Evropské unie, nebo například reklamy Českých drah s poděkováním za to, že s nimi cestujeme, realizované před koncem roku proto, aby ČD stihly vyčerpat finance z rozpočtu a příští rok nedostaly od státu na své tradičně ztrátové hospodaření méně peněz. Ostatně stejně tak postupují v současné době jednotlivé kraje, upozorňující v zimě, při použití snímků z léta, na to, že existují. To jsou reklamy, které ohrožují slušnost a mravnost.

Když jsem tu reklamu viděl poprvé, ihned mě napadla otázka „kterého politicky korektního blba napadne ji zakázat?“.  Výše uvedený reklamní spot Kofoly není ani omylem žádným ohrožením. Je to jedna z těch povedenějších reklam, která v sobě zahrnuje vtip a nadsázku. Skutečnost, že to tak nevidí ti samozvaně slušní a mravní členové Rady pro reklamu, na tom nic nezmění.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: František Matějka

Co říkáte na to, s čím aktuálně vláda přichází?

Dobrý den, i když jste byla myslím zvolena za vládní strany, teď si nejsem jistý za kterou, přesto si myslím, že jste objektivní. Zajímal by mě tak váš názor jednak na to, že chce vláda trestat jakousi činnost pro cizí moc, upřímně nechápu ani co přesně je tím myšleno? A pak, že chce zbavit dvojího ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Močálem černým kolem bílých skal

14:52 Ivo Strejček: Močálem černým kolem bílých skal

Inaugurační řeč Donalda Trumpa byla velkolepá. Odečteme-li z ní obvyklá Trumpova bombastická vyjádře…