Vyhodnocení bank za celý rok 2011 vychází z jednotlivých čtvrtletních hodnocení bank a zahrnuje tak v sobě veškeré nejvýznamnější kroky a opatření bank ve vztahu ke klientům v roce 2011. Fio banka dosáhla za všechna čtyři čtvrtletí roku 2011 nejvyšší průměrné hodnocení se 71,49%. Následovala UniCredit Bank s 67,77 procenty a GE Money Bank s 67,06 procenty.
Výsledky hodnocení se v průběhu roku výrazně měnily
V první polovině hodnoceného roku nasadila Fio banka vysokou laťku. V prvním čtvrtletí dosáhla 73,04% a v druhém dokonce 74,1%, což bylo nejvyšší hodnocení všech bank za všechna sledovaná čtvrtletí. Své postavení však v druhé polovině roku udržet nedokázala. Ve třetím čtvrtletí ji se svými 70% předběhla GE Money bank, ona sama získala jen 68,99% a ve čtvrtém čtvrtletí se 70,03% obsadila první místo UniCredit Bank.
V průměrném hodnocení však Fio banka nad zmíněnými konkurenty přeci jen zvítězila a stala se tak Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka roku 2011.
Fio banka – široká nabídka a nízké poplatky
Fio banka v průběhu roku 2011, kdy se stala Nejvstřícnější bankou stále, zvyšovala počet svých klientů. Banka rovněž zaváděla do praxe zajímavé novinky, které oslovily veřejnost i porotu. Banka dominovala výrazně v nízkých cenách svých služeb a produktů. Banka se tak od počátku roku 2011 mohla spolu s mBank pochlubit každé čtvrtletí suverénně nejlepším poplatkovým hodnocením mezi tuzemskými bankami.
František Pavelka, vedoucí katedry finančních obchodů Bankovního institutu vysoká škola Fio banku hodnotí: „FIO banku můžeme opravdu považovat za nejdynamičtější banku roku 2011. Překročila 125.000 klientů. Nadále je značně úspěšná zejména v investičním bankovnictví, kde obchoduje i pes Varšavskou burzu. Zahájila další kurs školy investování a zvyšuje počty poboček.“
Na druhém a třetím místě ročního hodnocení se umístily banky GE Money Bank a UniCredit Bank. Obě banky se také v průběhu roku staly vedle Fio banky nejvstřícnější čtvrtletní bankou. GE Money ve třetím a UniCredit Bank ve čtvrtém čtvrtletí. Obě banky jsou ze strany poroty, ale i ze strany veřejnosti hodnoceny jako velmi inovativní a dynamické banky, které umí v praxi realizovat zajímavé nápady.
Nejúspěšnější banky v klientském ratingu OVB Vstřícná banka v roce 2011:
Banka Průměr hodnocení
Fio banka 71,49 %
UniCredit Bank 67,77 %
GE Money Bank 67,06 %
mBank 66,19 %
Komerční banka 65,94 %
Vyhlášení Nejvstřícnější banky roku 2011 je vyvrcholením druhého ročníku klientského ratingu OVB Vstřícná banka, který sleduje každé čtvrtletí jednotlivé kroky, opatření či image bank a posuzuje jejich vstřícnost ke klientům.
„Je zřejmé, že hlavním cílem je poskytovat klientům, ale i bankám a veřejnosti, důležité informace o vývoji vstřícnosti bank. Vytváří se tak průběžný index, kde může každý snadno zjistit, zda se vstřícnost banky zvyšuje nebo naopak klesá a proč“, vysvětluje smysl hodnocení Ing. Eva Poláchová, ředitelka Akademie vzdělávání a Analytického centra OVB.
Výsledky jednotlivých čtvrtletí roku 2011
Nejvstřícnější banka v roce 2011
Čtvrtletí 1. místo 2. místo 3. místo
I. Fio banka UniCredit Bank Komerční banka
II. Fio banka UniCredit Bank GE Money bank
III. GE Money Bank Fio banka Komerční banka
IV. UniCredit Bank Fio banka mBank
Více o hodnocení OVB Vstřícná banka
OVB Vstřícná banka hodnotí banky od prvního čtvrtletí roku 2010, kdy se historicky první Nejvstřícnější bankou stala Raiffeisenbank. Druhé čtvrtletí plně ovládla GE Money Bank. Ve třetím i čtvrtém čtvrtletí se pak s nejlepším hodnocením umístila Fio bank, která se mezi hodnocené banky zařadila s půl ročním zpožděním. To byl hlavní důvod, proč nemohla být v roce 2010 zařazena do hodnocení z pohledu celého roku a Nejvstřícnější bankou OVB se pak v roce 2010 stala GE Money bank. Přesto je třeba upozornit na to, že i když je Fio bank mezi hodnocenými bankami nejkratší dobu, získala nejlepší postavení nejen v druhé polovině roku 2010, ale hlavně v letošním hodnoceném roce 2011 obsadila celkové první místo.
Veškeré hodnocení, komentáře, odůvodnění, výsledky, výpočty i vývoj hodnocení jsou plně veřejné a dohledatelné na internetových stránkách hodnocení www.vstricnabanka.cz. Otevřenost, veřejnost a upřímnost je tak, stejně jako originální hodnotící systém, největším přínosem a hodnotou klientského ratingu hodnocení bank OVB Vstřícná banka.
Odborná porota, jejíž kompletní složení naleznete na serveru hodnocení www.vstricnabanka.cz, má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. Server www.bankovnipoplatky.com disponuje váhou hodnocení s podílem 25 % a veřejnost (registrovaní a neregistrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 %.
Nejvyšší váha hodnocení odborné poroty je zajištěním objektivního, nestranného a odborného pohledu odborníků ze světa financí, ekonomiky, práva, podnikání a médií na hodnocené banky. Server www.bankovnipoplatky.com se čtvrtinovou váhou hodnocení hodnotí banky z pohledu poplatkové politiky a přehlednosti sazebníků bank. Veřejnost pak promítá do hodnocení vlastní zkušenosti s hodnocenými bankami a pozitivní či negativní působení image bank.
Klientský rating OVB Vstřícná banka je tak nejkomplexnějším a nejúplnějším hodnocením bank v České republice. Klientský rating bank je zveřejňován každé čtvrtletí, kdy jsou veřejnost i banky samotné informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bankovnipoplatky.com