Jedná se o velkou příležitost pro dopravu v kontextu celých východních Čech a vzhledem k připravenému projektu a momentálně dostupných prostředcích pro jeho realizaci by byla velká chyba nechat si ji uniknout, a poškodit tak zájmy Hradce Králové a jeho obyvatel.
Chceme zároveň ostře odmítnout pseudoargumenty a obstrukce ze strany aktivistického spolku "Kaštanka", představujícího promile z celkového počtu obyvatel města Hradce Králové a hájícího pouze jejich soukromé zájmy na úkor většiny. Ohrazujeme se proti jejich manipulativním až demagogickým krokům proti tomuto projektu, používajícího mnohdy polopravdy a zastrašování méně informovaných spoluobčanů, a žádáme odpovědné instituce, aby na jejich nátlak nebyl v rozhodování o projektu brán zřetel. Chceme tomuto obstruujícímu spolku být jakousi protiváhou a dát najevo, že tento spolek nevystupuje jménem občanů Hradce Králové, neprezentuje jejich názory a nehájí veřejný zájem.
Žádáme odpovědné představitele města Hradce Králové, aby se nenechali zastrašit a zatlačit do kouta spolkem "Kaštanka" a naopak konali ve prospěch naprosté většiny občanů města a za účelem rozvoje města Hradce Králové a jeho dopravní infrastruktury. Jde nejen o prospěch obyvatel města, ale rovněž tisíců cestujících z celé České republiky, využívajících každodenně železniční uzel v Pardubicích, a pracujících, studentů i turistů využívajících k přepravě mezi dvěma krajskými městy železnici coby alternativní způsob hromadné dopravy.
Naším přáním je rychlá a kvalitní realizace projektu zdvoukolejnění a modernizace trati Hradec Králové - Pardubice v celé její délce, tedy včetně úseku Hradec Králové - Opatovice n/L-Pohřebačka. V plném rozsahu, bez kompromisů a s v souladu se současnými technickými a bezpečnostními možnostmi a požadavky. Vnímáme důležitost rychlého započetí prací nejen z důvodu časově omezené dostupnosti prostředků pro tuto stavbu, ale také s ohledem na související další důležité dopravní stavby v Hradci Králové (rekonstrukce a rozšíření silničního podjezdu do Kuklen, rekonstrukce a modernizace budovy i kolejiště hlavního nádraží, zamýšlené vybudování dvoukolejného železničního koridoru z Prahy do Chocně). Přitom souhlasíme i s nutnými úpravami nejbližšího okolí železnice za účelem jejího rozšíření a zabezpečení, včetně případného kácení stromů, nacházejících se beztak v ochranném pásmu dráhy a původně nekoncepčně vysázených.
Petici můžete podepsat ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV