Osloveni měli být např. kanadský koncern Bombardier, německý Siemens, francouzský Alstom, italská společnost Ansaldo ze skupiny Hitachi, Thales, Stadler a další. Vypadá to na první pohled výborně, zvláště, když si uvědomíme, že první metro bez strojvůdce bylo do provozu uvedeno již 23. dubna 1983 ve francouzském Lille, kde využívalo systému VAL (francouzsky: véhicule automatique léger), který navrhli inženýři původně se podílející na leteckém programu Concorde.
„S automatizovaným provozem metra v Praze počítáme na nové trase D, ale uvažujeme o něm také na lince C,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP (viz zde). Aby toho Scheinherrova plánu bylo možné dosáhnout, počítá DPP s postupnou výměnou vozového parku M1 na lince C v počtu 53 souprav a se systémem stěn oddělujících koleje od nástupišť.
Soupravy M1 ale ještě nejsou na konci své životnosti. Takže se nabízí otázka, zda jejich výměna je nutná a hospodárná, protože 53 nových souprav vyjde zhruba na více jak deset miliard korun. To projekt výrazně prodraží, byť úvaha nahradit dožívající sovětské soupravy metra 81-71 soupravami M1 by mohla být k diskuzi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV