Podle lednových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu poklesu maloobchodních tržeb o 6,5 procenta. Lidé kvůli pandemii projevili menší zájem o povánoční výprodeje, což vedlo k výraznému snížení tržeb o 8,4 procenta u nepotravinářského zboží. Ještě výrazněji klesly tržby za pohonné hmoty.
Zavřené kamenné obchody suploval internetový prodej, který zaznamenal růst tržeb o 34,5 procenta. Lidé si v průběhu koronavirové krize opatřují výrazně více zboží a služeb přes internet. Jedná se o bezpečnou a pohodlnou formu nakupování. Lze proto předpokládat, že internetový prodej zůstane populární i po konci pandemie a trvale změní charakter českého maloobchodu.
Tržby za prodej oděvů a obuvi klesly o 74,1 procenta. Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k rušení společenských akcí. Poptávka po ležérní módě vykázala vyšší míru stability, přesto ji lze označit za nedostatečnou. V následujících měsících proto může dojít ke krachům některých módních značek.
Nedařilo se ani v dalších segmentech. U výrobků pro kulturu, sport a rekreaci klesly tržby o 33,0 procenta. U výrobků pro domácnost se snížily tržby o 23,9 procenta. Nedařilo se ani prodeji kosmetických a toaletních výrobků a propad tržeb byl zaznamenán i u obchodů s počítačovým a komunikačním vybavením.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV