Paní Šárka Weisnerová vedla expozici své firmy na výstavě ve Vídni. Kolem byl od rána do večera pořádný šrumec a tak není divu, že byla odpoledne už docela unavená. Zrovna když bylo na firemním stánku nejvíc lidí, objevil se před paní Weisnerovou hezky oblečený pán v kravatě s logem firmy zajišťující celou výstavu. S úsměvem se jí zeptal, zda jsou se zajištěním jejich expozice spokojeni a jestli už tu někdy dříve vystavovali. Po kladné odpovědi ji požádal o vyplnění dotazníku spokojenosti s tím, že by rádi i do budoucna svým klientům poskytovali v oboru výstavnictví co nejlepší služby. Paní Weisnerová vyhověla - proč také ne, když byla výstava podle jejího mínění opravdu kvalitně zajištěna a její firma měla zájem zde vystavovat i do budoucna.
Za několik týdnů po návratu dorazila do firmy faktura na téměř tisíc EUR s tím, že jde o první platbu z tříletého nedělitelného objednacího cyklu, po který bude jméno firmy umístěné na jakémsi zcela neznámém a na internetu téměř neviditelném firemním katalogu. Jako důkaz objednávky této "služby" byl přiložen onen dotazník spokojenosti, který paní Weisnerová v dobré víře vyplnila na výstavě ve Vídni - závazek klienta k platbě byl po VELMI podrobném zkoumání skutečně objeven v pravém dolním rohu formuláře - byl psán droboulinkým šedivým písmem.
Vedení firmy rozhodlo, že za takovouto extrémně předraženou "službu" nic platit nebude, když její forma i způsob jejího objednání zjevně odpovídá použití nekalých obchodních praktik. Při porozhlédnutí se na internetu bylo také zjištěno, že jde o známou nepoctivou - tzv. "katalogovou firmu", která má po celé Evropě velké množství obětí a o které (mezi jinými) jednal i Evropský parlament.
Po nějakém čase začaly do firmy docházet upomínky a výhrůžky se stále vzrůstajícími částkami za pokuty, úroky a penále. Tyto hrozby byly podepsány za jakousi inkasní agenturu "International Agent Assessment Agency" - podivným jménem tu jako Suzanne Layne, ondy zase Sarah Lucas - pokaždé však přicházely ze stejné e-mailové adresy sl@icaacy.com a bez ohledu na cizokrajná loga i kyperskou korespondenční adresu byly psány perfektní češtinou. Když se vedení firmy rozhodlo nereagovat, nastoupily - opět perfektní češtinou - výhrůžné telefonáty, které nejprve vypočítávaly jaké hrozné penále a jiné sankce bude muset firma zaplatit, aby následně nabídly zázračnou slevu na zlomek celkové původně požadované částky.
Vedení firmy však tento marketingový trik prokouklo - mimo jiné i proto, že již na internetu čile komunikovalo s mnoha jinými oběťmi této podvodné společnosti, jejichž zkušenosti byly naprosto identické. Po odeslání doporučeného dopisu s mezinárodní dodejkou ve kterém bylo jasně deklarováno, že smlouva je neplatná neboť byla uzavřena v omylu o kterém druhá strana musela vědět, byly již jakékoli další pokusy o kontakt ze strany Expo Guide v poškozené firmě ignorovány a postupně zcela ustaly.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz