Interpelace byla přednesena 15.4. 2010 a týká se služeb České pošty - možnosti platby kartou a převodu došlých peněz na účet.
Vážený pane ministře,
v dnešní době je možno provádět úhradu často i drobných částek bezhotovostně pomocí platební karty. Je to možné u každé benzínové pumpy, u kdejakého místního obchodníka nebo restauraci, ale na poště nikoli. Pokud tento problém dokáže zvládnout maličká soukromá firma, snad by jej mohla zvládnout i košatá a zisková Česká pošta, která je navíc plná kvalifikovaných pracovníků.
Kromě možnosti používat elektronický platební prostředek bych byl ještě rád, kdyby mi Česká pošta umožnila převést peníze, které mi k ní došly, na účet, který jí sdělím a to univerzálně, aniž bych musel být klientem Poštovní spořitelny.
Chci Vám - hlavnímu poštovnímu nadřízenému - položit 3 prosté otázky:
1) pracuje Česká pošta na omezení hotovostního platebního styku?
2) jestliže ano, v jakém stavu jsou tyto práce a jaký je časový harmonogram realizace?
3) kdy bude možno na České poště provádět úhrady platební kartou a kdy bude pošta umět běžnou hladkou platbu?
Obecně je známo, že hotovostní operace jsou velmi nákladné a jejich omezování vede k rychlým úsporám. Navíc komputerizace pošt je už hodně daleko, takže přidání dalších funkcí už není problémem základním, ale rozšiřováním už existujícího systému.
Dále čtěte:
Interpelace na Pecinu: Proč se na poště nedá platit kreditkou?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Kafka - profil