Oulehla (KSČM): Pojišťovací fígle

01.04.2012 12:57 | Zprávy

Ten systém - obrat kohokoli, nejlépe zákazníka, o cokoli a nejlépe nejen s úsměvem, ale i s patřičným odůvodněním – ten se už docela vpil do povědomí obyvatel této slzami splavené české kotliny, a tak otupělí lidé přijímají neblahé zprávy odevzdaně.

Oulehla (KSČM): Pojišťovací fígle
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze

Mezi těmi, co se na nás nyní chystají s urputně vylhanou argumentací, jsou zase i komerční pojišťovny. Minulý týden začala dělostřelecká příprava za zvýšení plateb povinného ručení – chcete-li moderněji, tak povinného smluvního pojištění na škodu způsobenou motorovými vozidly v silničním provozu. To je nesmyslný název, že? „Povinné smluvní“ - z toho spojení by kdekterého právního teoretika musel nutně šlak trefit. Je-li totiž příznačností a znakem smlouvy shodný projev vůle stran, pak zde nemá povinnost rozhodně vůbec co dělat. To je, jako kdyby nástup výkonu trestu, který je povinný, měl být ještě pečetěn smlouvou – pěkný nesmysl, není liž pravda?

To je ovšem jiná kapitola. Motoristu ostatně takové teoretické vývody nepoutají, důležitá je sazba povinného ručení, co má hradit a o tu nyní jde. Představitel pojišťovacího stavu v televizní „chvilce oblbování“ k argumentaci, že když na tom tak prodělávají, tak mají snížit svoje režie, klidně radu odmítá s tím, že jsou nízké - jen 15 %, tak kde brát?

Nemiluji stávající systém zdravotních pojišťoven a sdílím kritiku na jejich neefektivnost a rozmařilé počínání, ale vím, že jejich režie se pohybuje o řád níž! Takže ne, že ne, ale komerční pojišťovny mají jistě dost prostoru k šetření doma.
Tento týden probleskl televizí (asi nějakým nedopatřením) další rozbor, který ovšem dokonale otáčí licoměrný pláč pojišťoven nad údajnými ztrátami z povinného ručení. Za loňský rok na něm vybrali dvacet mld., ale na krytí škod z toho putovala polovina. Deset mld. pak je hrubý výnos z tohoto pojišťovacího produktu.

Samozřejmě, že povinné ručení je byznys jako Brno. Proč jinak by se asi pojišťovny přetahovaly o zákazníka? Na co by byly dennodenní drahé televizní reklamy o motoristech, co a kolik vydělali na změně své pojišťovny? Jistě ne na to, aby prodělek pojišťoven rostl. To by je akcionáři hnali!

Nabízí se jiné vysvětlení. Lidem olupovaným tímto politickým systémem zkrátka docházejí peníze. Musí přehodnocovat svoje priority, takže dochází i na pojištění. A tak občan pilný obíraný erárem až na dřeň vypovídá spíš pojištění domácnosti, než by přestal platit nájem. A vypovídá i jiné pojistky. To je ten pravý důvod plánovaného zvýšení cen povinného ručení, nic jiného.

A co na to „hlídací psi“ demokracie? Nic! Jen se povalují u boudy, blahovolně zažívají a líně si lížou mastnou srst.

Drahoslav OULEHLA, člen zastupitelstva kraje Vysočina za KSČM

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Co říkáte na to, s čím aktuálně vláda přichází?

Dobrý den, i když jste byla myslím zvolena za vládní strany, teď si nejsem jistý za kterou, přesto si myslím, že jste objektivní. Zajímal by mě tak váš názor jednak na to, že chce vláda trestat jakousi činnost pro cizí moc, upřímně nechápu ani co přesně je tím myšleno? A pak, že chce zbavit dvojího ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Urbanová (STAN): Evropa může přistoupit k tvrdší hře vůči USA

7:06 Urbanová (STAN): Evropa může přistoupit k tvrdší hře vůči USA

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k očekávané celní politice Donalda Trumpa.