Exstarostka Hujová: Je nepřijatelné, aby Zelení opět ubytovávali migranty v Klinice na Žižkově. Možná Stropnický potřebuje dotace na opravu svého zámku, kde by mohl běžence ubytovat…

28.09.2018 4:42 | Zprávy

ROZHOVOR „Zelení nenabízejí řešení toho, kde by zmínění běženci měli v Praze bydlet. Zapomínají, že právě oni sedí ve stávající koalici, která je zodpovědná za současnou bytovou krizi. Možná Matěj Stropnický potřebuje dotace na opravu svého zámku, kde by mohl běžence ubytovat. Je pro mě nepřijatelné, aby Zelení opět ubytovávali migranty v Klinice na Žižkově,“ říká bývalá starostka Prahy 3 Vladislava Hujová, která kandiduje do Senátu i na radnici Prahy 3 za uskupení Starostové pro Prahu.

Exstarostka Hujová: Je nepřijatelné, aby Zelení opět ubytovávali migranty v Klinice na Žižkově. Možná Stropnický potřebuje dotace na opravu svého zámku, kde by mohl běžence ubytovat…
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vladislava Hujová. 115 let existence, to mají společné Harley Davidson a Viktoria Žižkov

Jak hodnotíte jako bývalá starostka Prahy 2 dosavadní vývoj Prahy 3 v právě uběhlém volebním období a práci radnice?

Za poslední roky, kdy jsem byla starostkou Prahy 3, se udělalo hodně věcí, ale některé se bohužel nestihly.

Kapacita mateřských školek se rozšířila o 400 míst, je nové Havlíčkovo a Komenského náměstí, probíhá rekonstrukce náměstí Barikád a Kostnického. Občanům začalo sloužit Informační centrum na náměstí Jiřího z Poděbrad, galerie Toyen, Kulturní centrum Vozovna s městskou knihovnou. Byla ukončena činnost kontejnerového překladiště na nákladovém nádraží Žižkov, s developery je nasmlouváno 130 milionů, které investují do veřejné vybavenosti. Přes 1000 majitelů nemovitostí se zapojilo do Antigraffiti programu Prahy 3. Stabilizovaly se zahrádkové osady Na Balkáně. Když jsem se v roce 2010 stala starostkou, bylo v Praze 3 přes 120 provozoven heren, které dnes už neexistují.

Nepodařilo se podle plánu zrekonstruovat exteriér všech panelových domů a to má za následek zpožděnou privatizaci bytů a tím pádem i oddálení finančních příjmů radnice, které mají sloužit k dalším investicím, především do veřejného prostoru Prahy 3.

Je něco, co zásadně vytýkáte novému vedení?

Interpretace politiky je někdy velice podivná. Byla jsem starostkou Prahy 3, vedla jsem devítičlennou Radu MČ ve složení tři členové TOP 09,  tři členové ODS, tři členové ČSSD. Potom, co jsem vystoupila z TOP 09, ale Rada mohla dále fungovat i se mnou bez politické příslušnosti, začal politický kolotoč „stabilizace“ radnice. Výsledek je stále devítičlenná Rada, ale ve složení jeden za ODS, jeden za KDU-ČSL, jeden za Svobodné, jeden za TOP 09, jeden za STAN, čtyři za ČSSD. Nevím, kdo v Praze 3 dnes vládne, ale pan starosta Bellu z ODS to asi není.

Politické pokrytectví. Nereálná stabilizace radnice se sedmi politickými subjekty v koalici. Jak se tolik partnerů může shodnout? Konsolidace rozpočtu v důsledku výpadku financí z privatizace bytů není možná, příjmy z privatizace budou připsány na účet až v  roce 2019.  Zvýšení bezpečnosti v Praze 3 je jen zbožné přání pana starosty, ale realita se nezměnila.

Co Praha 3 potřebuje? Co nabízíte?

Prioritou je snížení dopravní a hlukové zátěže a vymístění tranzitní dopravy z Prahy 3. Nadále budu trvat na vybudování městského dopravního okruhu, který zajistí tunelové řešení v oblasti ulice Spojovací a neumožní přímý výjezd na Koněvovu ulici.

Metro D mělo na Žižkově už dávno být. Politické rozhodnutí v minulosti způsobilo, že trasa do Letňan nevede přes Žižkov, ale přes Karlín. V metropolitním plánu musí zůstat tří územní rezervy na stanice metra – Prokopovo náměstí, Nákladové nádraží Žižkov a Jarov u kolejí VŠE.

Budu iniciovat, aby budova nákladového nádraží byla využita nejen ke kulturním účelům, ale aby zde byly soustředěny agendy Magistrátu HMP, ušetřily by se tak stamiliony za pronájem Škodova paláce. Tento krok by odstranil argument, že metro na Žižkově není výhodné z důvodu malého počtu cestujících. Urychlí se tak příprava budování metra D na Žižkov a vybudování nové tramvajové trati přes nádraží až na Jarov.

Praha, která usiluje o získání budovy nádraží, by měla usilovat i o získání 15 hektarů pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov, dokud jsou v územním plánu určeny pouze pro drážní využití, a vybudovat zde metropolitní park, který by přispěl ke zlepšení dnešního velkého problému tepelných ostrovů ve městě a sloužil Pražanům k relaxaci.

Praha 3 se musí zaměřit na zvelebování veřejného prostoru. Novou podobu získají žižkovská náměstí Barikád, Kostnické, Tachovské a na předláždění chodníků vyčleníme 200 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná: Rozpočet je Pavlova a Fialova habaďůra na lidi

20:20 Konečná: Rozpočet je Pavlova a Fialova habaďůra na lidi

„Jedna velká habaďůra na lidi,“ říká k tomu, že prezident nakonec podepsal státní rozpočet na příští…