Zastupitelem jste se stal loni v dubnu a hned na to jste nahradil Jiřího Čunka v křesle starosty. Jak náročné pro vás byly první měsíce ve funkci? Je něco, co vás zaskočilo či překvapilo?
Náročné bylo seznámit se podrobně s rozjetými projekty a všemi agendami úřadu, to vyžadovalo hodně času. Nicméně řízení lidí je podobné, ať jde o neziskový sektor, ze kterého jsem přišel, nebo o řízení samosprávy. O chodu města jsem se hodně bavil ještě před nástupem do funkce jak s bývalým starostou Jiřím Čunkem, tak i s některými dalšími lidmi, takže mě zatím nic zásadního nezaskočilo.
Čunek patří mezi populární politiky, a to nejen ve Vsetíně. V čem se na něj snažíte navázat a čím byste se naopak chtěl do dějin města zapsat vy sám?
Když jsem nastupoval, bylo mi jasné, že za 1,5 roku není možné zásadně měnit rozjeté projekty či nastavené mechanismy. Nastupoval jsem s tím, že chci dotáhnout rozpracované projekty a akce. Do budoucna vidím na Vsetíně velký potenciál v obnově infrastruktury, investic do sportovišť a do míst, která léta chátrala, a také v řešení dopravní dostupnosti. Chci, aby se lidem u nás dobře žilo.
Podepsala se nějak negativně změna vedení na fungování koalice či spolupráci s opozicí? Přece jen koalice je na radnici v menšině a pro prosazení svých záměrů potřebuje i hlas opozice.
Cením si nejen spolupráce v koalici, která je nadstandardně kvalitní, ale i spolupráci s opozicí vnímám pozitivně, a to zejména protože v rozjetých zásadních projektech se nám s většinou opozice daří držet podobný názor na potřeby rozvoje Vsetína. Důležité investiční záměry se snažím předem probírat se zastupiteli na pracovních jednáních, abychom si vyjasnili názory, a pracovali tak co nejlépe pro rozvoj Vsetína.
Za největší priority jste po svém nástupu označil změnu prostoru kolem nádraží a městského úřadu. Prozradíte nám svoji vizi revitalizace prostoru? A budou se moci do projektu zapojit i občané?
V přednádražním prostoru dnes buduje soukromý investor obchodní galerii, na kterou bude navazovat investice města do podzemního parkoviště P+R s cílem zajistit dostatek parkovacích míst v centru. V minulých dvou letech měla veřejnost možnost vyjadřovat se k přednádraží a v současné době se již část projektu realizuje, na zbytek se dokončuje projektová dokumentace.
Záměrem přednádražního prostoru je zajištění co největšího komfortu pro cestující vlakovou i autobusovou dopravou, kde chceme, aby vlaky a autobusy zastavovaly po obou stranách prvního nástupiště, a přestupní vzdálenosti tak byly minimální. Dále jsou prioritní zajištění dostatečného počtu parkovacích míst a modernizace celého prostoru před nádražím, jehož součástí bude i nový dopravní terminál pro odbavení cestujících autobusy a vlakem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková