Vzpomenete si na okamžik, kdy jste si řekl, že budete kandidovat do senátu? A co vás k tomu vedlo?
Velmi dobře si to pamatuji, protože to je nedávno. Byl jsem osloven přáteli ve Straně soukromníků, zda bych kandidoval. Protože v životě řeším věci za pochodu a reaguji intuitivně, řekl jsem, že ano.
Vašimi soupeři jsou mimo jiné František „Čuňas“ Stárek za ODS, za TOP 09 ředitel gymnázia Jana Keplera Jiří Růžička, za ANO známý baletní mistr Vlastimil Harapes a za ČSSD a Stranu zelených filozof Václav Bělohradský. Můžete se v krátkosti představit vy sám? Co můžete občanům nabídnout?
Je mi 77 let, byl jsem již za komunismu na volné noze, a proto mě vůbec nepřekvapil tržní mechanismus, přechod „z komunismu do kapitalismu“... Od ledna 1990 jsem mohl podnikat, a proto jsem založil studenskou agenturu Studentservis, která zaměstnávala cca 15 000 výlučně studentů na brigádách. V roce 1991 se mi podařilo při aukci vydražit Mototechnu na náměstí Republiky se 22 zaměstnanci za 11 milionů, které mi půjčili v České spořitelně a já je po šesti letech s úrokem 18 % vrátil. Následně mě pan ministr vnitra Gross v roce 2010 z prostor bez náhrady vyhnal, že to potřebuje pro zahraniční turisty a agendu EU. Bohužel jsem tím přišel téměř o všechny zásoby a majetek. A nejen prostory Mototechny, ale celý dům na atraktivním místě prodal za 83 milionů. To píšu jen pro pořádek, že s poctivostí nejdál dojdeš, a já říkám, bohužel chudý….
Prozradíte nám, jak vidíte své šance?
Šance se odvíjejí (bohužel) od vložených peněz do kampaně, a to podle mých soupeřů opravdu nebude lehké je dohonit, ale jako soukromník se nesmím předem vzdávat.
Senátoři mají u nás z politiků nejdelší mandát. Čemu byste se chtěl v senátu věnovat a prosadit?
Tomu, co umím. Podnikám v tomto našem nejistém „podnebí“ přes 25 let, a proto bych se chtěl věnovat zlepšení podnikatelského prostředí, odstraňování byrokratické zátěže a chtěl bych též využít mé „ministerské“ praxe, kde jsem působil na ministerstvu průmyslu a obchodu, jako náměstek pro oblast podnikání živnostenských úřadů.
Rád byste také přispěl k dopravnímu řešení na Praze 6. Můžete být konkrétnější?
Velmi rád bych se pokusil změnit dopravní situaci nejen v oblasti Vítězného náměstí, tzv. kulaťáku, která je po otevření tunelu Blanka opravdu neúnosná, a nejenže obtěžuje řidiče, ale nakonec i zhoršuje životní prostředí občanům v této oblasti. Též by zasloužilo pozornost zvýšit intenzitu řešení dopravy z letiště, vždyť každý příjezd od letiště do města je vizitkou celého státu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková