Pane generální řediteli, v čem vidíte hlavní důvod, proč by stát měl mít i svého dopravce?
Například se ještě nestalo, na rozdíl od jiných dopravců, že bychom se jen tak rozhodli zrušit bez náhrady spoje, protože chceme modernizovat své jednotky, nebo třeba proto, že nemáme žádnou zálohu a zrovna je naše vozidlo po nehodě nabourané. Stejně tak si nehrajeme s cenami způsobem, že by v našem vlaku byly jízdenky ve špičce v řádu stokorun dražší než mimo ni. Dalším argumentem je, že zajišťujeme služby síťově v celém státě. Všude si koupíte jízdenku na vlak kamkoliv chcete a za stejných podmínek, spoje na sebe navazují a v případě mimořádností se o vás postaráme.
Jinými slovy, národní dopravce je podle Vás sázka na jistotu?
Jako firma spolehlivě fungujeme celá desetiletí, máme vozidla, zázemí pro jejich údržbu i lidi, kteří se starají o provoz a o zákazníky, není moudré to všechno zahodit a spolehnout se jen na trh. Ten sám o sobě nic nevyřeší a může se stát, že budeme z veřejných rozpočtů nakonec platit za dopravní obslužnost více než doposud. Ostatně, to dokázala i situace na lince Praha – Ostrava, kde se úhrada ze státního rozpočtu kvůli vstupu konkurenčních dopravců několikanásobně zvýšila. Mluvíme přitom o desítkách milionů navíc, které dnes dostávají od státu i tyto soukromé firmy.
Liberalizace se v České republice velmi živě diskutuje. Co děláte pro posílení své pozice?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan