Odchází z Facebooku: Víte vůbec, co s vámi dělají? Čtěte. A už mnoho přátel mi zablokovali, říká Kechlibar

12.03.2019 4:40 | Zprávy

SOUVISLOSTI MARIANA KECHLIBARA Používáte sociální sítě? A víte, jak analyzují vaše citlivá osobní data a následně je využijí proti vám, aniž byste o tom třeba tušili? Tomu se v rámci pravidelné rubriky na ParlamentníchListech.cz věnuje matematik, publicista a analytik Marian Kechlibar. A na základě negativních osobních zkušeností s Facebookem také oznámil, že tuto sociální síť opouští. Důvody jsou zřejmé.

Odchází z Facebooku: Víte vůbec, co s vámi dělají? Čtěte. A už mnoho přátel mi zablokovali, říká Kechlibar
Foto: Archiv MK
Popisek: Matematik a publicista Marian Kechlibar

Technologický gigant Facebook se rozhodl zkonsolidovat několik sociálních sítí do jedné. Spojení se má týkat aplikací Messenger, Instagram a WhatsApp. Prý jde o další krok ve snaze zpříjemnit uživatelům jejich komunikaci. Co za tím ale může být doopravdy?

Existuje takové rčení, že pokud za nějakou službu neplatíte, tak vy jste ten produkt. V případě sociálních sítí to platí dokonale. Facebook je firma prodávající reklamu a uživatelé jsou její zboží. K tomu je potřebuje znát co nejlépe. V kolik vstávají, v kolik chodí spát, jakému klubu fandí a koho s vysokou pravděpodobností volili atd. Jedině tak jim může co nejefektivněji podstrkovat to, co chtějí zadavatelé prodat.

Spojením výše zmíněných služeb bude mít firma větší databázi pro analýzu vašeho chování, tudíž vás bude znát ještě důkladněji. Navíc by ráda dosáhla toho, aby se Messenger stal základním způsobem textové komunikace mezi lidmi. Já používám SMS nebo e-maily, ale už teď si všímám, že někteří lidé mimo Messenger skoro neexistují a předpokládají o ostatních, že tam budou taky. No, a integrací Instagramu a WhatsAppu dosáhne Facebook toho, že Messenger bude zasahovat ještě větší skupinu lidí.

Přesně tento druh fúze může ale vyvolat negativní reakci úřadů v Evropě i v Americe. Elizabeth Warren, která chce kandidovat na americkou prezidentku za demokraty, už oznámila, že by proti takovým obřím digitálním firmám uplatnila protitrustové zákony a přinutila je k rozdělení.

Internetem se šíří zvěsti o tom, že nás již dnes naše chytrá zařízení „odposlouchávají“ a podle získaných informací poté připravují na webových stránkách tzv. kontextovou reklamu každému jednotlivci na míru. Na serveru Youtube lze zhlédnout videa, na kterých uživatel položí svůj telefon na stůl a pak se začne nahlas bavit o určité komoditě. Poté telefon vezme, navštíví na něm internet a reklama, která se mu zobrazuje, se oné komodity týká. Jde o falešná videa, nebo takový koncept skutečně existuje? Jsme již sledováni, byť pro komerční účely?

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Marek Korejs

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„To už rovnou mohli chválit soudruha prezidenta.“ Vyoral a angažovaná otázka z AZ kvízu

16:32 „To už rovnou mohli chválit soudruha prezidenta.“ Vyoral a angažovaná otázka z AZ kvízu

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA - Komentátor se věnoval „moderní“ otázce v populární soutěži AZ kví…