Pavel Bém velmi otevřeně o Blance, Opencard, Krnáčové a miliardových škodách, které bude nutné ještě zaplatit. Rozvrat, devastace, hlupáci...

31.03.2015 13:38 | Zprávy

ROZHOVOR Bývalý primátor Pavel Bém se pro ParlamentníListy.cz velmi kriticky vyjádřil ke svým nástupcům, Bohuslavu Svobodovi, Tomáši Hudečkovi, a své řekl i k nynější primátorce Krnáčové. Hudeček dle něho ve skutečnosti „okradl“ Prahu o miliardy. Exprimátor Bém uvedl i zajímavé údaje k tunelu Blanka či Opencard.

Pavel Bém velmi otevřeně o Blance, Opencard, Krnáčové a miliardových škodách, které bude nutné ještě zaplatit. Rozvrat, devastace, hlupáci...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ex-primátor Pavel Bém

Jak hodnotíte Adrianu Krnáčovou jako primátorku?

Adriana Krnáčová je první ženou-primátorkou Prahy a je těžké ji tedy v historii srovnávat. Má navíc slušně prořízlá ústa, takže se více mluví o tom, co řekla, než o tom, co udělala. Každopádně lidsky se chová daleko prozíravěji než před ní pan Hudeček. Na objektivní hodnocení je příliš brzy, dejme jí šanci ukázat, co umí.

Přesto se obávám, že má dva základní hendikepy: Za prvé, Prahu nezná a na její poznávání v průběhu primátorské funkce je přeci jenom trochu pozdě. Je to s velkou pravděpodobností světový unikát, aby mělo hlavní město státu starostu, který je vůbec nezná a nemá k němu žádný výrazný vztah.

Druhým hendikepem je skutečnost, že po svých předchůdcích paní Adriana zdědila město v naprostém organizačním a ekonomickém chaosu. A teď nemám vůbec na mysli „Bémovo dědictví“, nýbrž „Hudečkovo a Svobodovo podivné dědictví“. To Bémovo totiž bylo, možná pro někoho překvapivě, fakticky a prokazatelně úspěšné: stabilizovaný rozpočet v černých číslech; splacené miliardové dluhy; fungující manažerská a organizační struktura, která prošla čtyřletým procesem organizačních a personálních auditů, a ty přinesly obrovské každoroční úspory (až ve výši dvou miliard korun); Dopravní podnik a Pražské služby hospodařící s přebytkem; nejvyšší investiční tempo od konce druhé světové války – 40 procent rozpočtu šlo na investiční infrastrukturní stavby v celkovém objemu 20 miliard ročně (oproti dnešním šesti miliardám?).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„To už rovnou mohli chválit soudruha prezidenta.“ Vyoral a angažovaná otázka z AZ kvízu

16:32 „To už rovnou mohli chválit soudruha prezidenta.“ Vyoral a angažovaná otázka z AZ kvízu

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA - Komentátor se věnoval „moderní“ otázce v populární soutěži AZ kví…