Starosta Nedvězí Vilímec: Praha je motor republiky a musí mít zákonem definované postavení

28.09.2016 17:09 | Zprávy

Vytvoření platformy pražských senátorů, která bude prosazovat zájmy Prahy, je hlavní, ale ne jedinou prioritou starosty Vlastimila Vilímce (HPP), který se letos uchází i o mandát senátora. Praha 11 a její přilehlé části jsou poměrně silně zasaženy důsledky problémů systému pražské dopravy. Namísto řešení vidí ale ze strany politiků jen populistická a nekoncepční řešení. Co tedy navrhuje? Nejen to zajímalo redakci ParlamentníchListů.cz.

Starosta Nedvězí Vilímec: Praha je motor republiky a musí mít zákonem definované postavení
Foto: archiv starosty
Popisek: starosta MČ Praha Nedvězí Vlastimil Vilímec (Pro Prahu)

Co očekáváte od následujících voleb, s čím do nich jdete?

Jdu do voleb jako zkušený komunální politik, který zná každodenní starosti a potřeby lidí ve své městské části, znám své sousedy a chci se k nim i dále chovat jako soused.

Čemu byste se chtěl v senátu věnovat, co vás zajímá či takzvaně pálí nejvíce?

Je jasné, že v senátu se nedělá komunální politika. Považuji za zásadní začít pracovat a prosazovat zásadní zákon o metropoli, tedy o hlavním městě Praze. Je to motor republiky a musí mít zákonem definované postavení.

A jaký první krok, pokud pomineme počáteční formality, byste učinil, kdybyste se stal senátorem?

Vytvoření platformy pražských, tedy metropolitních senátorů, jakousi platformu Pro Prahu, která bude prosazovat zájmy Prahy.

Snad všichni se shodují na nutnosti dostavby Pražského okruhu. Tedy až na vládu, která nedávno oznámila, že pro ni není stavba prioritní. Jaký tak očekáváte další vývoj?

Nejde jen o Pražský okruh, jde o komplexní a rychlé dořešení dopravní situace v Praze a jejím okolí, jde o uzákonění systémového dalšího růstu metropole. Praha bude dále růst, to je jasné, ale musí to mít řád a pravidla!

Můžete čtenářům, kteří nejsou z Prahy 11, popsat běžný den v městské části z hlediska dopravy? Kolik aut zde zhruba projede?

Praha 11 a její přilehlé části jsou poměrně silně zasaženy důsledky neřešeného a podceňovaného systému pražské dopravy: nedobudované okruhy, neexistující radiály, přetížené současné komunikace, kolabující MHD atd.

Od příštího roku chce Praha zakázat vjezd kamionů delších než 12 metrů do vybraných pražských ulic. Co vy na to? Středočeský kraj totiž hrozí, že pokud se tak stane, přistoupí k podobnému kroku. Nemůže z toho vzniknout mezinárodní ostuda?

To jsou pouze populistická líbivá gesta, za která se rádi schovávají konjunkturní politici nebo je rádi „vytahují“ noví skvělí kandidáti. O tom to není. Je to o systémové a cílevědomé práci.

Aktuálním tématem jsou také parkovací zóny. Praha 11 zatím účast v projektu odmítla. Souhlasíte tedy s tím, že jde o nesystémový krok, který neřeší příčinu problému, jíž je nedostatek parkovacích míst? A co navrhujete?

Ano. Budování, poznamenám, že chaotické a neuvěřitelně nákladné zřizování parkovacích zón v různých částech Prahy vůbec nic neřeší, naopak problémy všech stran eskaluje: rezidenti platí a nemají kde parkovat, dojíždějící lidé ze Středočeského kraje nemají kde parkovat… Takové opatření, jako jsou parkovací zóny, může přece přijít na pořad dne až tehdy, když jsou dobudovány silniční stavby typu okruhů a radiál, kdy jsou vybudována kapacitní záchytná parkoviště na okrajích metropole, kdy jsou v městských částech budovány parkovací domy. Pak je namístě zavádět výběrové parkovací zóny. Je to celé nesmysl, který byl možná skvělým kšeftem pro dodavatele technologií a modré barvy na čáry na ulicích…

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kateřina Synková

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubka se nebojí a chystá silný krok. Hovoří lékař Henzl, který odmítl vakcínu na covid

16:04 Kubka se nebojí a chystá silný krok. Hovoří lékař Henzl, který odmítl vakcínu na covid

V čekárně své alergologické ordinace zveřejnil leták, na kterém vyjádřil svůj názor na vakcíny proti…