Petr Fiala se s blížícími parlamentními volbami snaží vystupovat jako rázný lidový muž. Mají podle vás marketéři vládnoucích stran s tímto šanci uspět?
Říká se, že šance je vždycky, otázkou zůstává, jak velká. Nepřijde mi, že by taková změna z uhlazeného vysokoškolského profesora v rázného člověka z lidu, jak se Fiala snaží vystupovat třeba i na TikToku, přišla někomu uvěřitelná. Politik musí být především autentický. Třeba Topolánkovi jste jeho rázné vystupování věřili, protože on prostě takový je. Tady si myslím, že to nemůže fungovat, ale třeba nás marketéři SPOLU přesvědčí o opaku. V roce 2021 jim také kdekdo nevěřil, i když to samozřejmě byla jiná doba a jiná situace.
Andrej Babiš objíždí Česko a kritizuje vedle vlády také veřejnoprávní ČT. Uslyší na to lidi a prolomí tak hranici 35 % hlasů?
Starý anglický vtip praví, že není lehčí práce než opoziční poslanec. Ona si často vládnoucí garnitura zvládne škodit sama svými přešlapy, jelikož vládnout není nic jednoduchého. Andrej Babiš ale rozhodně nesedí se založenýma rukama a nečeká, až mu to spadne do klína. On i další představitelé hnutí ANO vedou permanentní kampaň všemi dostupnými prostředky. Osobně si nepamatuji, kdy naposledy tu byla tak výrazná opozice ve Sněmovně jako nyní. Šanci tedy na 35 % určitě má, ale myslím si, že se jeho výsledek bude pohybovat spíše těsně pod 30 % než nad nimi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala