Z průzkumu, kterého se zúčastnilo 623 Mostečanů, vyplynulo, že obyvatelé města považují za nejdůležitější bezpečnost, a to z 62 %. Velký důraz kladli respondenti i na důležitý i dostatek pracovních příležitostí (33 %), hezké prostředí ve městě (32 %), možnosti trávení volného času (28 %), dostupnou a kvalitní zdravotní sociální péči (23 %) nebo dostupné a příjemné bydlení (23 %).
Právě bezpečnost občané ohodnotili jako nejvíce problematickou. V dotazníku známkovali jednotlivé oblasti života ve městě jako ve škole a hodnocení bezpečnosti se blížilo známce 4. „Otázka bezpečnosti je skutečně klíčová, ať už jde o drobnou i závažnější kriminalitu nebo nevhodné chování některých občanů, které často přerůstá ve vandalismus. Tato oblast občany skutečně trápí a jsou v tomto směru velmi kritičtí,“ informovala Veronika Loucká z odboru rozvoje a dotací mosteckého magistrátu.
Kromě oblasti bezpečnosti si respondenti stěžovali i na neukázněné pejskaře, kteří neuklízejí exkrementy po svých mazlíčcích, bezpečnost silničního provozu z hlediska chodců, nebo parkování v některých částech města, zejména pak na sídlištích. Z průzkumu dále vyplynulo, že Mostečany trápí i nedostatečná nabídka oborů vysokých škol, dostupnost jeslí, vybavení města mobiliářem nebo vzhled a stav některých budov, například Prioru, Kulturního domu města Mostu nebo některých bývalých obchodních center.
„Navzdory těmto výsledkům se však dá říci, že velká část respondentů vyjádřila sounáležitost se svým městem a v mnoha oblastech dala výrazně najevo svou spokojenost. Mostečané si pochvalují zejména frekvenci svozu odpadů, nabídku a dostupnost sportovišť, kvalitu správy Aquadromu, rekreačních areálů, hřbitovů a zimního stadionu nebo kvalitu městské hromadné dopravy. Spokojenost vyjádřili respondenti i s dostatkem kontejnerů na tříděný odpad, péčí o veřejnou zeleň nebo vstřícností a odborností pracovníků magistrátu,“ zdůrazňuje Veronika Loucká.
Jedna z otázek se zaměřovala i na pozitivní slogan vztahující se k Mostu. Nejvíce občanů vybralo slogan Most – město pod Hněvínem. Hrdost pak respondenti vyjadřovali nejčastěji na kostel Nanebevzetí Panny Marie a právě hrad Hněvín, ale i na rekultivace, zeleň ve městě, množství volnočasových a sportovních areálů, podporu sportu či čistotu ve městě.
Průzkum názorů veřejnosti pro potřeby aktualizace Strategického plánu rozvoje města Mostu probíhal od 28. února do 15. března. „Získali jsme podrobný obraz o životě ve městě, problémech lidí v různých částech města a řadu zajímavých podnětů. Se souhrnnými výsledky i konkrétními odpověďmi se seznámili všichni vedoucí odborů i vedení města a budeme s nimi dál pracovat. Chtěli bychom všem občanům, kteří si udělali čas a do průzkumu se zapojili, poděkovat za zájem o rozvoj města,“ uzavřela Veronika Loucká.
Společně s průzkumem spokojenosti obyvatel města probíhal i obdobný průzkum zaměřený na místní podnikatele. Toho se zúčastnilo 41 živnostníků a majitelů firem, kteří jako největší překážky svého podnikání uvedli mimo jiné nízkou kupní sílu obyvatel (51 %), nedostatek kvalifikované pracovní síly (37 %) nebo vysokou administrativní zátěž (37 %). Pro zlepšení svého podnikání by nejčastěji uvítali dotace (46 %), společnou propagaci firem a města (44 %) a posílení cestovního ruchu (32 %). Pozitivní zprávou je, že 73 % živnostníků a majitelů firem plánují v příštích dvou letech přijímat nové zaměstnance. Plných 78 % respondentů však současně uvedlo, že mají i přes vysokou nezaměstnanost v regionu problém vybrat vhodné uchazeče. Jako důvod nejčastěji uvádějí malou motivaci pracovat, příliš štědrý sociální systém nebo nedostatečnou kvalifikaci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV