Obchodní inspekce porovnala nabízené ceny s cenovou historií příslušných položek a zjistila chyby. Mnohdy značné. Žádná chyba nebyla ve prospěch zákazníků, všechny byly k jeho škodě. Byly také zjištěny případy, kdy na regálech je nízká cena, ale u pokladny namarkují cenu daleko vyšší. Když si toho zákazník nevšimne hned, má smůlu. Dělají to všichni – tentokrát dostali největší pokuty Albert, Kaufland, Lidl, Billa, Penny Market, Tesco a další.
Zajímavé je, že Česká obchodní inspekce tato svá zjištění běžně nezveřejňuje. Pokuty jsou v této souvislosti vlastně jediným trestem a ten má sotva nějaký praktický význam. Zákazník už ošizen byl a peníze mu nikdo nevrátí. Řetězce ze svých stamilionových zisků zaplati pár set tisíc bez rozpaků a mohou šidit dál. Tentokrát se ovšem média přímo zeptala a dostala vyčerpávající odpověď.
Opravdu je to jediná množnost, jak sdělit veřejnosti pravdu o řetězcích, které nás gigantickými reklamami vybízejí, abychom u nich nakupovali „hezky česky“, abychom akceptovali jejich „trvale nízké ceny“ a uvěřili že jsou „levní/levnější“ a že „s nimi ušetříme“? Nebo se blýská na lepší časy a tyto informace se budou zveřejňovat každý týden, vždy, když inspektoři něco odhalí? Možná by nám to otevřelo oči, ale co bych si přála ještě víc – snad by s těmito praktikami řetězce konečně přestaly!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Margita Balaštíková
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV