Chalupa (ANO): Budeme i nadále pokračovat v diskusi ke znovuzřízení Branného spolku ČR

29.05.2016 9:15 | Zprávy

Proměna bezpečnostního prostředí z perspektivy Hnutí ANO 2011 na III. národní konferenci "Naše bezpečnost není samozřejmost"

Chalupa (ANO): Budeme i nadále pokračovat v diskusi ke znovuzřízení Branného spolku ČR
Foto: anobudelip.cz
Popisek: Bohuslav Chalupa, poslanec ANO

Je mi ctí, že na této konferenci mohu reprezentovat Hnutí ANO2011 jako člena vládnoucí koalice.

Mé vystoupení je v podstatě již jen doplněním toho, co zde bylo před okamžikem vysloveno prostřednictvím mého stranického kolegy, místopředsedy Hnutí ANO2011 a zároveň ministra obrany p. Martina Stropnického.

Reálný politický postoj Hnutí ANO2011 k otázkám obrany a bezpečnosti ČR je prokazován, mimo jiné, i každodenní, konkrétní prací členů poslaneckého klubu Hnutí ANO2011 delegovaných do jednotlivých pracovních orgánů Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, které mají přímý vztah k diskutované problematice. Ostatně potvrzením je i usnesení Výboru pro obranu, tak jak vás s ním seznámil můj předřečník, kolega Ivan Gabal, které je výsledkem naší vzájemné spolupráce.

Hnutí ANO2011 samozřejmě nevnímá bezpečnost jen v kontextu s uniformami různých barev, hodnostmi, bezpečnostními a obrannými technologiemi, zbraněmi. Bezpečnost chápeme jako mnohem širší, komplexní problematiku, zahrnující mimo jiné např. i otázku dopravní infrastruktury a její kapacity (evakuace obyvatel z ohrožených území), fyzické i kybernetické ochrany kritické infrastruktury, energetické bezpečnosti, ochrany celého digitálního (virtuálního) prostoru, vědy a výzkumu, soběstačnosti v celé řadě dalších bezpečnostních a obranných kapacit.

Předně - jednoznačně deklarujeme, že naše členství v NATO, jako vojensko-politického nástroje kolektivní obrany aliančních zemí EU, USA a Kanady považujeme ze zásadní podmínku naší obrany a bezpečnosti.

Jsme přesvědčeni, že základním parametrem naší bezpečnosti je na jedné straně naše síla a akceschopnost (EU a NATO) a na straně druhé i schopnost pragmaticky komunikovat a diplomaticky řešit možné bezpečnostně-konfliktní situace a tím preventivně odstraňovat příčiny možného válečného střetu. Naše politické postoje pak reflektují fakt, že opak povede s největší pravděpodobnosti ke katastrofě.

Pokud se vrátím ke konkrétnímu průběhu dnešní konference, začnu diskutovanou otázkou migrační krize, jejíž průběh je naší veřejností vnímán velmi citlivě.
Konstatujeme, že ani jako EU, ani jako ČR nejsme vybaveni odpovídajícími možnostmi zjistit totožnost jednotlivých migrantů a tím méně jejich minulost, jinými slovy dostatečně odhalit jejich eventuální nebezpečnost. Konstatujeme, že v EU bohužel nebyly a nejsou dodržovány platné mezinárodní legislativní normy týkající se striktně stanovených postupů vůči nelegální migraci. Konstatujeme, že migrace v té podobě, jak ji vnímáme, tedy včetně všech projevů falešné politické korektnosti, pod tlakem přiznaných existencí „NoGo“ zón, evidentně nezvládnuté integrace migrantů do vyspělých demokratických společností a s tím spojené částečné islamizace veřejného prostoru části zemí na západ od nás je z našeho pohledu zásadní, doposud nijak efektivně řešenou bezpečnostní hrozbou.

V tomto kontextu je Česká republika suverénem s nezpochybnitelným právem rozhodovat o záležitostech spojených s migrační krizí zcela podle svého uvážení bez ohledu na direktivní příkazy z prostředí Evropské komise a Evropské rady.

Zároveň se jednoznačně hlásíme ke všem opatřením a aktivní spoluúčasti na aktivitách vedoucích k ochraně vnějších hranic Shengenského prostoru a stabilizaci situace na válkou zasažených územích.

Budeme dále iniciovat diskuse na téma "úloha NATO při ochraně Evropského teritoria" stejně jako diskuse na téma eventuálního vzniku "Evropských bezpečnostních sil".

I nadále budeme pracovat na zvýšení schopností ČR čelit krizovým situacím. Budeme prosazovat zásadní roli domácího obranného průmyslu při realizaci koncepcí rozvoje jak AČR tak i PČR.

Pokud jde o bezpečnostní složky a AČR – budeme se aktivně podílet na diskuzi, která je a bude definována řadou analytických a odborných poznatků vyplývajících z „Auditu národní bezpečnosti ČR“. V každém případě, za základní předpoklad efektivního navyšování finančních prostředků ve prospěch obranných a bezpečnostních kapacit považujeme zvýšení smysluplné a prokazatelné absorpční schopnosti těchto složek. Budeme trvat a pracovat na zásadní optimalizaci akvizičních procesů, spolu s nutným tlakem na maximální využívání možností existujícího legislativního rámce. Budeme pokračovat i v odborné diskusí nad jeho eventuální úpravou v souladu s rychle se měnící úrovní bezpečnostních hrozeb a s tím spojených, tedy i nepředpokládaných požadavků na zajištění obrany a bezpečnosti občanů ČR.

Za zásadní předpoklad schopností země čelit krizovým situacím nepovažujeme pouze objem vynaložených finančních prostředků stanovených st. rozpočtem, ale i osobní angažovanost (vlastenectví) občanů ČR, znalosti a náročný výcvik příslušníků bezpečnostních a ozbrojených sil. Pracujeme na podmínkách pro zlepšení jejich výcviku a modernizaci učebně výcvikové základny včetně eventuálního vybudování Integrovaného výcvikového centra ve Vyškově.

Plně si uvědomujeme, že ani AČR, ani PČR spolu s dalšími složkami IZS nejsou schopny, bez většinové podpory národa, zemi efektivně bránit. Proto budeme, napříč politickým spektrem pokračovat i nadále v diskusi ke znovuzřízení Branného spolku ČR (mimo jiné i jako mnohem vhodnější alternativy k živelně zakládaným občanským „domobranám“).

Prosazujeme znovuzavedení uceleného předmětu Branné přípravy do škol.

Podporujeme další rozvoj Aktivní zálohy AČR.

Budeme pokračovat v systémové podpoře a zvyšování všech kapacit kyber-obrany a obrany proti dopadům tzv. hybridní války (hybridních kampaní). K tomu využijme významné spolupráce s Izraelskými experty s ambicí zaujmout v této oblasti nejpřednější pozice v rámci EU. V uvedeném kontextu diskutujeme i nad změnami platových podmínek specialistů v rámci celé státní správy a k přípravě nových kádrů, kde zaznamenáváme rostoucí, varující deficit.

Toto vše se samozřejmě odráží a odrazí i v práci našich zvolených starostů, místostarostů, radních a zastupitelů jak na komunální úrovni, tak zanedlouho J i na krajské úrovni.

Jsme přesvědčeni, že jde o tak zásadní  politickou odpovědnost, že naše stranická příslušnost, vážení kolegové, by neměla být limitující překážkou naší vzájemné spolupráce.

Děkuji za pozornost.

Zástupce Hnutí ANO2011
Ing. Bohuslav Chalupa

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Milá Katko,

Slováci z KSS se přejmenovali na SDL, aby nedráždili generaci, která o KSS jen slyšela. Díky médiím dostala KSS Černého Petra a tak ji Weis , předseda KSS, přejmenoval na SDĽ. Teď jen málo lidí si vzpomene na KSS. Proč se nezkusíte přejmenovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Stanjura: Mou zodpovědností je dodržet plánovaný deficit

7:17 Ministr Stanjura: Mou zodpovědností je dodržet plánovaný deficit

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k státnímu rozpočtu pro rok 2025