Ministry dopravy členských států Evropské unie o tom dnes na jejich zasedání informoval ministr Martin Kupka, který představil dokument shrnující nejzásadnější námitky vůči návrhu Evropské komise. Skupina kritických států požaduje odložení účinnosti celé normy a významnou úpravu jejích klíčových parametrů. ČR rovněž usiluje o získání podpory pro společný poziční dokument u dalších států EU.
"Když Evropská komise loni v listopadu představila normu EURO 7, byli jsme to my, kdo první jasně popsal, v čem je norma neproveditelná a proč představuje hrozbu pro evropský automobilový průmysl i spotřebitele. Zároveň jsme začali organizovat další státy na podporu našeho postoje. Od té doby proběhla řada společných jednání, jako například setkání ministrů dopravy ve Štrasburku, díky kterým jsme vytvořili silné spojenectví pro rozumnější podobu EURO 7. Jsem rád, že se nám podařilo vytvořit silné spojenectví pro rozumnější podobu EURO 7. Jde zde jasná aliance států, které mají blokační menšinu a mohou tak zabránit přijetí současné podoby normy. Chceme na svou stranu ale získat další země a prosadit potřebné změny,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV