Moderní a dobře fungující železniční síť představuje krevní oběh naší společnosti i průmyslu. Naše vláda si to uvědomuje, a proto se chce zaměřit na zvyšování kapacity naší železniční infrastruktury. To nám následně umožní nejen zlepšit komfort cestování pro cestující, ale i postupný přesun části nákladní dopravy na koleje.
Konkrétně plánujeme:
- Zmodernizovat 290 kilometrů železničních tratí, dokončit přestavbu železničních uzlů v Plzni, Pardubicích a zahájit přestavbu uzlu Česká Třebová a odstraňování úzkých hrdel navyšováním kapacity příslušných tratí a stanic v železničním uzlu Praha.
- Výrazně pokročí práce na III. a IV. železničním koridoru a na přípravě železničního uzlu Brno.
- Urychlíme přípravu a realizaci stavby železničního spojení z centra Prahy na Letiště Václava Havla Praha.
- Zvyšováním kapacity železniční infrastruktury umožníme postupný přesun části nákladní dopravy z přetížených silnic na koleje.
- Modernizaci vedlejších i regionálních železničních tratí realizujeme v logických úsecích na maximální možnou rychlost a propustnost a v úzké spolupráci se samosprávami.
- Nevyužívaná nádraží budou opravována, pokud budou využitelná pro služby úřadů, nebo budou nabízena krajům, městům a obcím k dalšímu využití.
- Podpoříme programy pro výstavbu multimodálních překladišť, obnovu provozu a elektrizaci železničních vleček s napojením na průmyslové zóny (včetně modernizace seřaďovacích nádraží a podpory systému přepravy jednotlivých zásilek).
- Administrativně zjednodušíme a urychlíme elektrifikaci českých železnic včetně sjednocení napájecí soustavy a připravíme i legislativní oporu.
Celý text dopravní části programového prohlášení vlády najdete na webu Ministerstva dopravy ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV