Paroubek: Babišonoviny si dělají starosti o historické volební výdaje

02.11.2015 17:42 | Zprávy

V sobotním vydání Babišovy MfD jsem se dozvěděl, že v minulosti měly politické strany poněkud zbytnělé výdaje. V ODS za časů V. Klause a v ČSSD v době, kdy jsem byl předsedou strany já… Nevím, jak na tom byla ODS v čase V. Klause, zda měla bombastické, jak se píše v Babišově MfD, volební kampaně a jak byly tyto kampaně kryté či nekryté penězi, ale pokud jde o ČSSD v mé éře, tak se takovéto spekulace sice v roce 2010 objevily, ale nebyly ničím podloženy. A už vůbec nebyly prokázány, takže lze dnes mluvit jen o čiročirých a účelových spekulacích.

Paroubek: Babišonoviny si dělají starosti o historické volební výdaje
Foto: archiv red, tan
Popisek: Jiří Paroubek

Zato u hnutí ANO, jehož šéf a vlastně majitel je také majitelem mediálního impéria Mafra, tedy i MfD, která se pouští do úvah o volebních výdajích, by sám měl zpytovat své svědomí.

Úvahy MfD mně připomínají řeči o provaze v domě oběšencově. A. Babiš přece před volbami v roce 2010 za několik miliard zcela účelově koupil mediální impérium Mafra, a samozřejmě tohoto svého vydavatelského domu, a zejména jeho tištěných médií, dokázal ve volební kampani před volbami roku 2013 skvěle využít. Kde na to vzal, které banky mu na koupi půjčily, to jsme se nikdy nedozvěděli.

Dodnes nebylo zveřejněno, jaké sám sobě A. Babiš poskytoval slevy, jaký prostor poskytoval v MfD a LN sám sobě a svému hnutí a jaký prostor poskytoval ostatním politickým stranám. Jaký byl v médiích z jeho impéria tón psaní o jeho hnutí a o jeho politických protivnících, atd. Prostě je zde celá řada vážných otázek, které by měly být zodpovězeny a to nejdéle před dalšími volbami do Poslanecké sněmovny.

Limitování volebních výdajů v situaci, kdy jeden z velkých politických hráčů má privilegovaný přístup do části, tedy přesněji rozhodující části, českých médií a může sám sobě poskytovat velké slevy v reklamě, je konfliktem zájmů na druhou. A ještě absurdnější je, že A. Babiš, resp. hnutí ANO, platí za inzerci před volbami MfD či dalším médiím jeho vlastního mediálního koncernu. To ovšem autora MfD pouštějícího se do hlubokomyslných úvah o volebních výdajích v minulosti již nezajímá.

Babiš platí za politickou reklamu a poskytuje slevy sám sobě. To je jakýsi politický karusel, proti kterému jinak a v jiných oblastech tak rád velmi silně, alespoň slovně, bojuje. Zkrátka, A. Babiš a jeho mediální zaměstnanci by si měli nejprve zamést před vlastním prahem, než začnou napadat druhé…

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Pavel Staněk, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho budete fungovat koalice SPOLU?

Nemyslíte, že kdybyste kandidovali sami jako ODS mohli byste být mnohem úspěšnější? Kuba kandidoval za ODS a uspěl mnohem lépe než ten váš slepenec. Já jsem ochoten volit ODS, ale ne topku a lidovce a určitě nejsem sám, vždyť jste oslabili nejen teď, ale i třeba v evropských volbách.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kaňkovský (KDU-ČSL): Navrhnujeme vyšší životní minimum pro první osobu v domácnosti a samostatně žijící

23:08 Kaňkovský (KDU-ČSL): Navrhnujeme vyšší životní minimum pro první osobu v domácnosti a samostatně žijící

Projev na 130. schůzi Poslanecké sněmovny dne 13. února 2025 k vládnímu návrhu zákona o dávce státní…