Host se zajímal třeba o to, jak zlínská radnice motivuje lidi k jízdě. „Především se snažíme rozšiřovat síť cyklostezek. Praxe i v jiným městech ukázala, že pokud mohou lidé bezpečně nasednout na kolo hned u svého domu, řada z nich to ráda udělá a nechá auto v garáži,“ odpověděl Miroslav Adámek. „To platí i u nás v Dánsku,“ reagoval Per Brixen.
Síť cyklostezek ve Zlíně má současné době cca 23 kilometrů a připravují se stavby dalších úseků. Významným impulsem pro rozvoj jízdy na kole bylo propojení krajského města s Otrokovicemi. Cyklostezka vede podél řeky Dřevnice. Zlín je propojený komunikací pro kola i s Lukovem, v plánu je cyklostezka do Vizovic.
Fakta o cyklistice v Dánsku
- 44 % dětí ve věku 10-16 let jezdí do školy na kole
- 85 % jízd na kole je pod pět kilometrů
- Jízda na kole je v Kodani bezpečný způsob dopravy. Infrastruktura je přizpůsobená cyklistům, i řidiči jsou zvyklí při jízdě brát velký ohled na cyklisty
- Kodaň má více než 450 km cyklostezek
- 45 % obyvatel Kodaně dojíždí práce nebo do školy na kole
- podél hlavní dopravní tepny jsou semafory načasované s ohledem na cyklistickou špičku (= "zelené vlny" pro cyklisty)
- každý taxi v Kodani má nosič na 2 kola
- V Kodani je 5x více kol než aut
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV